DayZ: Krwawienie - efekty uboczne, transfuzja DayZ poradnik
Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2020
Krwawienie
Krew jest w praktyce energią postaci. Przelanie ostatniej kropli oznacza zgon. Krwawienie może wystąpić losowo po każdym trafieniu postaci przez Zeda lub innego gracza. Może być również spowodowane wdepnięciem we wnyki, upadkiem z dużej wysokości lub wdaniem się infekcji. Sygnalizowane jest czerwieniejącą i migającą ikoną kropli.
Rozróżnia się 6 poziomów krwi, które charakteryzują się różnymi efektami ubocznymi.
- 12 000: stan początkowy, postać w pełni sił
- poniżej 9 000: postać podatna na utratę przytomności spowodowaną ciosem zombiaka
- poniżej 8 000: kolory i dźwięki zaczynają się wytłumiać
- poniżej 5 000: postać może w losowych momentach stracić przytomność na kilka do kilkudziesięciu sekund
- poniżej 4 000: obraz staje się praktycznie czarno-biały i zanika większość dźwięków
- 0: śmierć postaci
Efekty krwawienia sumują się!
Niekiedy krwawienie może samo ustać, jednak towarzyszy temu spora utrata krwi. Do szybkiego tamowania krwotoków należy używać BANDAŻY, które można znaleźć w grze prawie na każdym kroku, więc nigdy nie powinno Ci ich zabraknąć. |
Duża utrata krwi wiąże się oczywiście z koniecznością jej uzupełnienia. Jedną z metod - jedzenie - już poznałeś. Kolejną, dużo skuteczniejsza metodą jest transfuzja. Może jej na Tobie dokonać tylko inny gracz za pomocą TOREBKI KRWI. Ten przedmiot można znaleźć wyłącznie w budynkach medycznych/szpitalach.