DayZ: Człowieczeństwo - wskaźnik, punkty DayZ poradnik
Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2020
Człowieczeństwo
Wskaźnik Humanity widoczny w debug monitorze jest swego rodzaju wyznacznikiem charakteru postaci. Dodatnia wartość oznacza dobry charakter, ujemna zły. Zabijając bez powodu innych ocalałych stracisz punkty człowieczeństwa, a zyskasz pomagając innym (np. przetaczając im krew). Dodatkowo, odpowiednio wysoki lub niski wskaźnik spowoduję zmianę wyglądu postaci (którą można zamaskować poprzez zmianę ubioru).
Nowa postać rozpoczyna grę z wskaźnikiem człowieczeństwa na poziomie 2.500 i posiada status ocalałego (survivor).
Jeśli wartość człowieczeństwa przekroczy 5.000, postać (nie nosząca kamuflażu) zmieni wygląd na bohatera (hero). Każdorazowe zabandażowanie drugiej postaci podnosi człowieczeństwo o 20 punktów, a przetoczenie krwi o 250. Pozostałe metody to podanie morfiny (50 punktów) oraz środków przeciwbólowych (20 punktów).
Kiedy poziom człowieczeństwa spadnie poniżej zera, wtedy postać otrzyma chustę na głowę (reszta ubioru się nie zmienia). Jest to oczywisty znak, iż dana postać jest mordercą. Każde uśmiercenie innego ocalałego obniża wskaźnik o 1.200 punktów. Dodatkowo, każde trafienie innego gracza, który nie jest mordercą również obniża człowieczeństwo. Wynika z tego, iż zabicie gracza bronią, która wystrzeliwuje dużo kul o małej mocy (strzelby, karabinki) znacznie bardziej obniża poziom człowieczeństwa. Morderca ponownie zmieni się w ocalałego, gdy jego człowieczeństwo przekroczy wartość 2.000.
Punkty człowieczeństwa regenerują się stopniowo o 150 punktów na każde 5-7 minut spędzone w grze, aż do maksymalnego poziomu 2.500.
Z dotychczasowych obserwacji wynika, iż zabijanie innych ocalałych w obronie własnej (pierwsi oddali celne strzały w stronę ocalałego) nie wpływa na wskaźnik humanity. Wskaźnik ten jest przypisany do klucza gry, a nie do konkretnej postaci czy ksywki, więc zabicie się lub zmiana imienia nie pomoże w zresetowaniu wartości człowieczeństwa i przechodzi z postać na postać.