Żywność | Gospodarka | Cezar IV poradnik Cezar IV
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Caesar IV prezentuje dość nietypowe podejście do kwestii zaopatrzenia w żywność mieszkańców naszego miasta. Jak już wcześniej wspomniałem żywność nie jest niezbędna nie tylko to funkcjonowania miasta ale i do jego rozwoju. Jej brak wywołuje po prostu niezadowolenie społeczne, na ulicach pojawiają się żebracy a w końcu i przestępcy.
A więc można wybudować miasto w ogóle bez jakiegokolwiek źródła żywności?
Nie wiem, nie próbowałem. Fakt, iż nasi mieszkańcy nie umierają masowo tylko dlatego, że na nasze targowiska nie trafiła porcja żywności nie znaczy, że miasto będzie funkcjonowało dobrze bez zagwarantowania przynajmniej znośnego poziomu dostępu do żywności większości mieszkańcom.
Przyjęty w C4 mechanizm opisujący cykl produkcji żywności jest dość specyficzny - ani realistyczny ani zbyt czytelny, co powoduje iż nie jest tak łatwo oszacować dokładną ilość farm, jaką potrzebują nasi milusińscy do zapewnienia im smacznej i zdrowej karmy. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na wydajność całego systemu jest też rozmieszczenie i ilość farm, spichlerzy i targowisk żywności oraz ewentualne błogosławieństwa bogów (głównie Cares).
Na swoje potrzeby wypracowałem więc niniejszy algorytm
2 farmy (+4 pola) na każdy kwartał insuli 1 farma (+2 pola) na każdy kwartał domus |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie