7. Nicomedia (cz.1) | Kampania - Imperium | Cezar IV poradnik Cezar IV
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Kampania Imperium, Misja 7. Nicomedia
Cele: Kultura 100, Bezpieczeństwo 100, Zamożność 100, Poważanie 100, Ludność 10.00
Wyzwania:
- Hm, cele scenariusza - wszystko na 100
- Rzym żąda dinarów - 2000 rocznie, poczynając od 198 roku (pierwszy deadline luty 199)
- Fatalny teren. Wzgórza, brak jednego, rozległego płaskiego terenu. Dobre rozplanowanie miasta będzie bardzo trudne
- Silne oddziały najeźdźców ze Wschodu - okup 10000, kwiecień 200, następna armia - kwiecień 203
- Żądanie biżuterii - 60 (1 rok)
- Żądanie ceramiki - 100 (półtora roku)
Atuty:
- Zyskowne szlaki handlowe (mój rekord 43 tyś rocznie na samym handlu)
- Bardzo dużo zasobów naturalnych (z wyjątkiem drewna) - choć dostęp do części z nich jest utrudniony

Strategia:
Wielki finał. Jeden z najtrudniejszych etapów.
Pierwszą sprawą jest budowa rdzenia.

Rozplanowanie rdzenia na mapie. Na północy przemysł, na wschodzie farmy, południe na terenach uprawnych (niestety nie da się inaczej) - dzielnica mieszkalna.

Układ farm - do razu budujemy je z pewną nadwyżką.