Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Cezar IV - poradnik do gry

Cezar IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

6. Tingis | Kampania - Imperium | Cezar IV poradnik Cezar IV

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Kampania Imperium, Misja 6. Tingis

Cele: Kultura 50, Bezpieczeństwo 40, Zamożność 50, Poważanie 80, Ludność 10.000

Wyzwania:

  1. Liczne żądania Rzymu które pojawiają się od 2 roku naszych rządów. Najpierw to broń (30 - pierwsze od sierpnia 159), potem pancerze (30 - luty 160), potem oliwa (60 - sierpień 160), mięso (75 - luty 161), wino (60, sierpień 161)
  2. Kartagińczycy (Desert raiders) - pierwsi kwiecień 161. 3x lekka piechota. Uwaga: nie będzie możliwości ich przekupienia!
  3. Prośby dotyczą tych samych towarów których i żądania - często jednocześnie (pierwsza sierpień 162 - zborze, 60 w ciągu 18 miesięcy)
  4. Tylko 3 surowce egzotyczne dostępne w handlu - znacząco ograniczy możliwości rozwoju posiadłości patrycjuszy.

Atuty:

  1. Wspaniały teren. Płaski, ogromne pole uprawne i dużo drzew do wycinania.
  2. Sporo dostępnych surowców.
  3. Liczne i zyskowne szlaki handlowe.
  4. Łatwość budowy systemu transportu żywności - pola uprawne mogą być nieopodal domów mieszkalnych
  5. Łatwość budowy przemysłu - dobry teren i szybki dostęp do wszystkich potrzebnych surowców.
  6. Liczne prośby Cezara - niekiedy uciążliwe, ale dające sporo możliwości do podniesienia Poważania
Strategia - 6. Tingis | Kampania - Imperium | Cezar IV - Cezar IV - poradnik do gry

Strategia:

Początek gry wymaga dużej ostrożności. Naszym pierwszym zadaniem będzie budowa lekko ograniczonego rdzenia miasta (18 insuli + 2xdomus) - tak aby możliwe było utrzymanie od razu rozbudowanego przemysłu zbrojeniowego. Przez pierwszy rok będzie on naszym głównym źródłem dochodów - szlak handlowy otwieramy zaraz po budowie fabryk.

Świątynie: Jupiter i Mars i Cares.

Najpierw budujemy 2 kopalnie żelaza, 2 tartaki, 4 fabryki broni i jeden magazyn.

WAŻNE: nie budujemy na tym etapie akweduktów i rezerwuaru - przez pierwsze 1,5-2 lata nasi mieszkańcy będą musieli sobie poradzić z wodą ze studni. Mamy spore inwestycje na początku a koszt akweduktu + rezerwuaru na tej mapie może wynieść ponad 1000 dinarów.

Po uruchomieniu handlu bronią i pierwszych zyskach, budujemy w miarę możliwości najpierw 2xhodowle owiec a dopiero gdy pojawi się wełna - wznosimy fabryki zbroi i 2 dodatkowe kopalnie żelaza.

Razem z bronią zaczynamy sprzedawać pancerze.

Budujemy też fort - do obrony wystarczy na razie 1 lekka piechota i 1 ciężka. To wystarczy na bandytów.

Gdy nasza gospodarka stanie na nogi konsekwentnie rozwijamy kolejne gałęzie przemysłu, szlaki handlowe i budujemy następne Insula. Kolejność jest następująca: oliwa, mięso, wino - najlepiej tak z pół roku nim Rzym zażyczy sobie transportów. Zarówno oliwą jak i winem można również handlować.

Dalszy rozwój to budowanie na fundamencie jaki w ten sposób stworzyliśmy. Po otwarciu wszystkich możliwych szlaków handlowych złoto popłynie do naszego skarbca szerokim strumieniem. Sukcesywnie osiągamy wszystkie cele scenariusza - kulturę (po doświadczeniach z Efezem osiągnięcie Kultury 50 nie jest specjalnie wymagające), Zamożność wymagać będzie nieco więcej wysiłku (minimum 11 willi + sporo maksymalnie rozwiniętych domów ekwitów). Ludność i Poważanie to kwestia czasu - ten etap nie będzie już zbyt wymagający - niewielkie siły bandytów nasze oddziały pokonają bez problemu, pragnienia Cezara nasza gospodarka zaspokoi równie łatwo.

1 - 6. Tingis | Kampania - Imperium | Cezar IV - Cezar IV - poradnik do gry