6. Tingis | Kampania - Imperium | Cezar IV poradnik Cezar IV
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Kampania Imperium, Misja 6. Tingis
Cele: Kultura 50, Bezpieczeństwo 40, Zamożność 50, Poważanie 80, Ludność 10.000
Wyzwania:
- Liczne żądania Rzymu które pojawiają się od 2 roku naszych rządów. Najpierw to broń (30 - pierwsze od sierpnia 159), potem pancerze (30 - luty 160), potem oliwa (60 - sierpień 160), mięso (75 - luty 161), wino (60, sierpień 161)
- Kartagińczycy (Desert raiders) - pierwsi kwiecień 161. 3x lekka piechota. Uwaga: nie będzie możliwości ich przekupienia!
- Prośby dotyczą tych samych towarów których i żądania - często jednocześnie (pierwsza sierpień 162 - zborze, 60 w ciągu 18 miesięcy)
- Tylko 3 surowce egzotyczne dostępne w handlu - znacząco ograniczy możliwości rozwoju posiadłości patrycjuszy.
Atuty:
- Wspaniały teren. Płaski, ogromne pole uprawne i dużo drzew do wycinania.
- Sporo dostępnych surowców.
- Liczne i zyskowne szlaki handlowe.
- Łatwość budowy systemu transportu żywności - pola uprawne mogą być nieopodal domów mieszkalnych
- Łatwość budowy przemysłu - dobry teren i szybki dostęp do wszystkich potrzebnych surowców.
- Liczne prośby Cezara - niekiedy uciążliwe, ale dające sporo możliwości do podniesienia Poważania
Strategia:
Początek gry wymaga dużej ostrożności. Naszym pierwszym zadaniem będzie budowa lekko ograniczonego rdzenia miasta (18 insuli + 2xdomus) - tak aby możliwe było utrzymanie od razu rozbudowanego przemysłu zbrojeniowego. Przez pierwszy rok będzie on naszym głównym źródłem dochodów - szlak handlowy otwieramy zaraz po budowie fabryk.
Świątynie: Jupiter i Mars i Cares.
Najpierw budujemy 2 kopalnie żelaza, 2 tartaki, 4 fabryki broni i jeden magazyn.
WAŻNE: nie budujemy na tym etapie akweduktów i rezerwuaru - przez pierwsze 1,5-2 lata nasi mieszkańcy będą musieli sobie poradzić z wodą ze studni. Mamy spore inwestycje na początku a koszt akweduktu + rezerwuaru na tej mapie może wynieść ponad 1000 dinarów.
Po uruchomieniu handlu bronią i pierwszych zyskach, budujemy w miarę możliwości najpierw 2xhodowle owiec a dopiero gdy pojawi się wełna - wznosimy fabryki zbroi i 2 dodatkowe kopalnie żelaza.
Razem z bronią zaczynamy sprzedawać pancerze.
Budujemy też fort - do obrony wystarczy na razie 1 lekka piechota i 1 ciężka. To wystarczy na bandytów.
Gdy nasza gospodarka stanie na nogi konsekwentnie rozwijamy kolejne gałęzie przemysłu, szlaki handlowe i budujemy następne Insula. Kolejność jest następująca: oliwa, mięso, wino - najlepiej tak z pół roku nim Rzym zażyczy sobie transportów. Zarówno oliwą jak i winem można również handlować.
Dalszy rozwój to budowanie na fundamencie jaki w ten sposób stworzyliśmy. Po otwarciu wszystkich możliwych szlaków handlowych złoto popłynie do naszego skarbca szerokim strumieniem. Sukcesywnie osiągamy wszystkie cele scenariusza - kulturę (po doświadczeniach z Efezem osiągnięcie Kultury 50 nie jest specjalnie wymagające), Zamożność wymagać będzie nieco więcej wysiłku (minimum 11 willi + sporo maksymalnie rozwiniętych domów ekwitów). Ludność i Poważanie to kwestia czasu - ten etap nie będzie już zbyt wymagający - niewielkie siły bandytów nasze oddziały pokonają bez problemu, pragnienia Cezara nasza gospodarka zaspokoi równie łatwo.