Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Cezar IV - poradnik do gry

Cezar IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Plebejusze | Ludność | Cezar IV poradnik Cezar IV

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Plebejusze

Podstawy:

To najuboższa warstwa społeczna. Mieszkają w Insula - kamienicach, z których każda może pomieścić od 70 do 150 mieszkańców. Mają najmniejsze wymagania - do zadowolenia wystarczy im jedno źródło żywności oraz dostęp do wody (wystarczy studnia)

Insula I poziomu to 70 mieszkańców, 1 punkt zamożności, kwartał to 560 mieszkańców.

Insula II poziomu to 110 mieszkańców, 10 punktów zamożności, wymaga: 1 dobra podstawowego, kwartał to 880 mieszkańców

Insula III poziomu to 150 mieszkańców, 25 punktów bogactwa i wymaga kolejnego dobra podstawowego oraz wodę z fontanny, kwartał to 1200 mieszkańców.

Dość łatwo można kontrolować tempo rozrostu ich domostw. Dopóki chcemy utrzymać Insula na 1 poziomie - nie budujemy żadnego targu dóbr prostych. Gdy chcemy pozwolić im na rozwój do 2 poziomu - budujemy targowisko, ale dopuszczamy do sprzedaży tylko 1 dobro.

W pozostałych sytuacjach puszczamy rynek na żywioł. Do im większej ilości dóbr nasi plebejusze będą mieli dostęp - tym szybszy będzie rozwój.

Zastosowanie:

W teorii im więcej plebejuszy, tym lepiej. Granicą pożądanej ilości przedstawicieli tej grupy społecznej są jedynie nasze możliwości produkcji żywności oraz zapotrzebowanie przemysłu, rolnictwa i handlu - głównych obszarów zatrudnienia tej grupy społecznej.

Jednak warto pamiętać o następujących faktach:

  • ze względu na fakt, iż wartość Zamożności miasta liczy się na podstawie liczby generowanej przez każdy z naszych domów mieszkalnych podzielonej przez ich ilość, w etapach gdzie musimy dbać o wysoki poziom tej cechy każda Insula utrudnia nam osiągnięcie wymaganego poziomu. Jak łatwo obliczyć, maksymalny poziom Zamożności jaki zapewniają kamienice to 25,
  • płacimy WSZYTKIM plebejuszom - niezależnie od tego czy mają pracę, czy nie.
  • duże bezrobocie to niezadowolenie - nie stanowi ono zazwyczaj zbyt poważnego problemu, bo tak długo jak plebs ma co jeść, brak pracy nie powoduje poważniejszych problemów. Niemniej jeśli są inne czynniki obniżające nastroje społeczne, bezrobocie może dodatkowo pogorszyć sytuację i doprowadzić do ucieczki mieszkańców,
  • część żywności jest zużywana przez nieproduktywne masy - z drugiej jednak strony nadwyżka plebejuszy może być dość łatwo przerobiona w zwiększoną produkcję żywności - szczególnie, iż rolnictwo należy do dziedziny która nie wymaga aż takiej ilości osób jak przemysł.

Z drugiej strony warto zadbać o utrzymanie stałych nadwyżek tej grupy społecznej - pozwala nam to na błyskawiczne zwiększenie zdolności produkcyjnych czy postawienie kilku inżynierów/prefektur w awaryjnych sytuacjach bez konieczności ograniczania mocy produkcyjnej w innych dziedzinach naszej gospodarki.

Dodatkowo w scenariuszach w których potrzebujemy dużej ilości mieszkańców jako jednego z warunków zwycięstwa, budowa Insuli jest najłatwiejszym sposobem na szybkie zwiększenie liczebności naszych poddanych.