Single player (3) | Osiągnięcia | BioShock 2 poradnik BioShock 2
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
![]() | Max Plasmid SlotsPunkty: 10 |
Wykupienie wszystkich dostępnych slotów na plazmidy załatwi kwestię tego osiągnięcia. Oczywiście nabywamy je w Gatherer's Garden.
![]() | One Research TrackPunkty: 20 |
Musimy wypełnić jeden z pasków postępu badań. Innymi słowy celem tego osiągnięcia jest ukończenie badań nad jednym typem przeciwnika. Zapewne najprościej będzie w pierwszej kolejności załatwić Thuggish Splicer, lub Leadhead Splicer. W świecie gry przedstawicieli obu typów przeciwników mamy pod dostatkiem, więc musimy pamiętać tylko o częstym używaniu kamery i nie powinno być problemu.
![]() | Prolific HackerPunkty: 20 Trofeum : brąz |
Naszym celem jest zhackowanie co najmniej po jednej maszynie każdego typu.
![]() | Aby osiągnięcie zostało zaliczone, musimy złamać każdy typ maszyny strażniczej. Do ich grona zaliczamy turrenty, boty strażnicze, skrzynki kontrolujące zamknięte drzwi, oraz kamery. W oswojeniu każdego z tych urządzeń mogą pomóc nam lotki. Drugim sposobem jest użycie błyskawicy, lub zamrożenie urządzenia, a następnie zbliżenie się do niego i manualny hacking z bliskiej odległości. |
![]() | Rapture HistorianPunkty: 40 |
W grze znajdziemy łącznie 129 nagrań. Do zdobycia miana historyka wystarczy odnalezienie 100 spośród nich. Dokładne mapy z ich położeniem, nazwami i numeracją znajdziemy w stosownym dziale poradnika.
![]() | Research MasterPunkty: 20 |
Tym razem wyzwaniem jest ukończenie badań nad każdym typem przeciwników. Aby zdobyć to osiągnięcie, musimy się trochę nagimnastykować. Po pierwsze - nagrywamy każdą potyczkę. Jeśli tego nie zrobimy, może okazać się że na przestrzeni całej przygody, nie uda nam się przeprowadzić badań np. nad Dużymi Siostrami, których w grze wbrew pozorom nie mamy zbyt wiele. Na ostatnich dwóch poziomach nie odnajdziemy również typowego Tatuśka.
Aby zyskać jak najwięcej punktów za badania, stawiamy na różnorodność. Jeśli w jednym materiale dotyczącym danego przeciwnika użyliśmy wiertła, być może warto teraz wyjąć nitownicę? A może najpierw porazić go prądem. Być może lepiej byłoby jednak przygotować pułapkę, podłożyć naładowany plazmidem wir, nasłać na przeciwnika zahipnotyzowanych wrogów i wesprzeć się mini-turrentami? Możliwości są ogromne, a my mamy okazję wykazać się pomysłowością i inwencją. | ![]() |
Przeciwnicy których musimy poznać, to:
Thuggish Splicer, Leadhead Splicer, Houdini Splicer, Brute Splicer, Spider Splicer, Alpha Series, Big Daddy, Big Sister, Security (kamery, boty, turrenty).
![]() | Trap MasterPunkty: 15 |
Zabicie 30 przeciwników używając wyłącznie pułapek nie jest rzeczą szczególnie trudną. Zarówno Rivet Gun, Spear Gun, jak i Launcher dysponują amunicją która pozwala na zastawianie min/pułapek. Będziemy z nich prawdopodobnie korzystali za każdym razem, gdy Siostrzyczka będzie zbierała ADAMA. Ponadto- warto zainteresować się plazmidem [ Cyclone Trap ] , który już na drugim poziomie zaawansowania pozwoli nam na zastawianie pułapek na bazie pozostałych ofensywnych plazmidów.
![]() | Upgraded a WeaponPunkty: 10 |
Instalujemy usprawnienie w wybranej przez nas broni. Wystarczy pierwsze użycie Power to the People (patrz- mapki z lokalizacją).