Przeciwnicy i ich badanie | Porady do BioShock 2 poradnik BioShock 2
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Przeciwnicy i ich badanie
Kamerę, która umożliwi nam rejestrowanie potyczek z przeciwnikami, zdobywamy przy okazji odwiedzenia lokacji Pauper's Drop.
Ilekroć rozpoczniemy nagrywanie, po lewej stronie ekranu pojawi się specjalny licznik, informujący nas o ilości punktów, które uzyskaliśmy. Punkty przekładają się z kolei bezpośrednio na pasek postępu badań prowadzonych nad danym przeciwnikiem. Nasze osiągi możemy na bieżąco monitorować z poziomu jednej z zakładek ekranu mapy. Chociaż kamera umożliwia fotografowanie ciał, zbywam tą opcję milczeniem z uwagi na niemal zerowy wkład w prowadzenie badań.
Luźno cytując jegomościa imieniem Sinclair - nagrywanie filmu kamerą jest jak opowiadanie kawału. Im częściej go słyszymy, tym mniej nas śmieszy. Innymi słowy - stawiamy na różnorodność. Jeśli w jednym materiale dotyczącym danego przeciwnika użyliśmy wiertła, być może warto teraz wyjąć nitownicę? A może najpierw porazić go prądem. Być może lepiej byłoby jednak przygotować pułapkę, podłożyć naładowany plazmidem wir, nasłać na przeciwnika zahipnotyzowanych wrogów i wesprzeć się mini-turretami? Możliwości są ogromne, a my mamy okazję wykazać się pomysłowością i inwencją.
Badania nad każdym typem wroga, mogą zaowocować maksymalnie czterema profitami, które odblokowujemy w miarę wypełniania danego paska postępu. Poniżej umieściłem krótkie opisy wrogów, dokładne listy rzeczonych bonusów, a także kilka wskazówek, które pozwolą na szybsze ukończenie badań nad danym typem przeciwnika.
Thuggish Splicer
1. Większe obrażenia + 2. Zwiększenie pojemności portfela z 600, do 800 dolarów 3. Większe obrażenia ++ 4. Tonik [ Scrounger ] |
Najbardziej pospolity przeciwnik na jakiego trafimy. Posługuje się wyłącznie bronią służącą do walki wręcz, a jego ciosy są łatwe do przewidzenia i co za tym idzie - uniknięcia.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Zanim uderzysz wiertłem, poraź przeciwnika błyskawicą.
- Używając telekinezy, obrzucaj ich wybuchającymi beczkami.
- Podpal biedaka, a kiedy wbiegnie do wody aby się ugasić, poraź go prądem.
- Zanim uderzysz wiertłem - zamroź.
- Hackuj automaty lecznicze. Kiedy przeciwnik będzie chciał sobie pomóc - oberwie.
Leadhead Splicer
1. Większe obrażenia + 2. Kamery i turrety potrzebują dłuższej chwili na zwrócenie na nas uwagi 3. Większe obrażenia ++ 4. Tonik [ Thrifty Hacker ] |
Używają rewolwerów, karabinów maszynowych, strzelb, oraz granatów. Trzymają się na odległość i w większej grupie potrafią napsuć nam trochę nerwów (szczególnie na wysokim poziomie trudności), dlatego staramy się eliminować ich w pierwszej kolejności.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Używając ognistego plazmidu na butelkach z alkoholem, tworzymy koktajle Mołotowa.
- Z pomocą telekinezy, obrzucamy koktajlami przeciwników którzy zajmują się ogniem.
- Podprowadzamy wrogów pod lufę oswojonego turretu / obiektyw kamery.
Houdini Splicer
1. Większe obrażenia + 2. Łatwiej przewidzieć obszar docelowy jego teleportacji 3. Większe obrażenia ++ 4. Tonik [ Natural Camouflage ] |
Znikający Splicer, to przeciwnik posługujący się plazmidem ogniowym. Kiedy tylko wyśle w naszą stronę kilka pocisków, znika z pola naszego widzenia. Powinniśmy wtedy wypatrywać czerwonej, gęstniejącej mgły, która sygnalizuje miejsce jego pojawienia się. Walka staje się łatwiejsza po przeprowadzeniu drugiego poziomu badań. Warto również mieć na uwadze fakt, że już samo użycie na tym przeciwniku kamery, znacznie ułatwia walkę z uwagi na świetliste zaznaczenie aktualnego obiektu badań.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Używając telekinezy łapiemy ogniste kule, którymi atakuje nas przeciwnik i odrzucamy je.
- Zamrażamy go zanim zdąży zwiać, a następnie rozbijamy na kawałki.
- Odwracamy jego uwagę tworząc iluzję. Dopiero wtedy atakujemy.
- Szarżując z wiertłem szybko dostajemy się w jego pobliże i zadajemy duże obrażenia.
Brute Splicer
1. Odblokowanie nowej zdolności- szarży z użyciem wiertła 2. Zwiększenie obrażeń zadawanych w zwarciu 3. Większe obrażenia + 4. Tonik [ Armored Shell 2 ] |
Wielki, szybki i nieprzyjemny przeciwnik. Jest bardziej wytrzymały od ochroniarza typu Alfa, ale na szczęście z uwagi na jego rozmiar - łatwiej o trafienie w jego głowę. Na dużych odległościach będzie starał się w nas trafić przedmiotem, który wpadnie mu akurat do ręki. Unikamy ich zanim do nas dolecą, lub używając telekinezy - odrzucamy. W zwarciu używamy wiertła (z naciskiem na ataki paliwożerne), starając się wyczuć moment poprzedzający jego atak.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Odrzucamy mu przedmioty którymi próbuje nas trafić.
- Przerywamy jego szarżę np. używając plazmidu.
- Kiedy zacznie się wycofywać do automatu leczniczego, zabijamy go nim się wyleczy.
- W walce z kilkoma na raz - traktujemy go plazmidem hipnozy.
Spider Splicer
1. Większa prędkość naszego poruszania się + 2. Pozyskujemy z ich wnętrzności apteczki 3. Większa prędkość naszego poruszania się ++ 4. Tonik [ Fountain of Youth ] |
Spider Splicer uwielbia wędrować po sufitach i ścianach. Jest szybki, skoczny i obrzuca nas swoimi hakami. W walce z nimi wygodnie jest używać karabinu z amunicją skuteczną przeciwko celom nieopancerzonym, a na bliższe odległości - strzelby.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Staramy się zranić przeciwnika jeszcze w powietrzu, kiedy jest w trakcie skoku.
- Nasyłamy na niego rój szerszeni.
- Przytwierdzamy nity pułapki do wybuchowej beczki, a następnie rzucamy nią (telekineza).
- Zamrażamy, lub porażamy go kiedy jest jeszcze w powietrzu, co przerywa jego skok.
Alpha Series
1. Większe obrażenia + 2. Zwiększa maksymalną ilość amunicji, którą możemy nosić 3. Większe obrażenia ++ 4. Tonik [ Elemental Storm ] |
Tatusiek którego ciężko na dobrą sprawę Tatuśkiem nazwać, dlatego jego opis trafia właśnie tutaj. Rusza do walki kiedy tylko nas zobaczy, nie zajmuje się, ani nie szuka Siostrzyczek. Szybszy i zwinniejszy (ale nie tak bardzo jak Duża Siostra) od pozostałych odmian Tatuśków, potrafi posługiwać się różnego rodzaju bronią palną. Ponadto raz na jakiś czas jego kombinezon emituje fale błyskawic, ognia lub lodu. Jego pancerz nie jest tak mocny jak pozostałych ochroniarzy, aczkolwiek nadal jest wytrzymalszy od zwykłego Splicera.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Używając plazmidu hipnozy, skłaniamy do walki dwie Alfy (często spotykamy je parami).
- Z pomocą telekinezy chwytamy i odrzucamy granaty których używa przeciwko nam.
- Oblepiamy minami wybuchową beczkę i używając telekinezy- rzucamy nią w niego.
Big Daddy
1. Większe obrażenia + 2. Zwiększa obrażenia zadawane z użyciem wiertła 3. Większe obrażenia ++ 4. Tonik [ Arms Race ] |
Szczegółowy opis zachowania oraz taktyk związanych z trzema typami przywiązanych do Siostrzyczek Tatuśków znajdziesz w odpowiednim dziale poradnika. Tutaj wymieniłem jedynie premie badawcze i sposoby na przyspieszenie badań. Warto zauważyć, że Tatuśkowie respawnują się po pewnym czasie, co może znacznie ułatwić przeprowadzenie badań.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Jeśli Tatusiek z wiertłem przygotowuje się do szarży, przerywamy ją uderzeniem wiertła.
- Gdy Rumbler postawi mini-turret, hackujemy go i przekabacamy na naszą stronę.
- Chwytamy telekinezą miny wystrzelone w naszą stronę i odrzucamy je.
- Wabimy przeciwników iluzją do zastawionych pułapek, lub oswojonych strażników.
- Łącząc miny i nity-pułapki z beczkami, tworzymy bomby którymi rzucamy telekinezą.
Big Sister
1. Zwiększa maksymalny poziom EWY + 2. Nasze życie odnawia się kiedy Siostrzyczka zbierze ADAM 3. Zwiększa maksymalny poziom EWY ++ 4. Tonik [ Drill Vampire ] |
Szczegółowy opis zachowania oraz taktyk związanych z Dużymi Siostrami znajdziesz w odpowiednim dziale poradnika. Tutaj wymieniłem jedynie premie badawcze i sposoby na przyspieszenie badań.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Odrzucamy telekinezą wszystko, czym Duża Siostra spróbuje nas trafić.
- Kiedy jest w powietrzu - razimy ją błyskawicą.
- Przerywamy jej szarżę uderzając ją wiertłem.
- Ruszamy do boju w obstawie złożonej z mechanicznych strażników i oswojonych Splicerów.
- Wykorzystujemy otoczenie - podpalamy ropę, detonujemy wybuchowe beczki itp.
Security
1. Większe obrażenia zadawane maszynom strażniczym + 2. Podwaja ilość amunicji przy maszynach strażniczych. 3. Większe obrażenia zadawane maszynom strażniczym ++ 4. Tonik [ Deadly Machines ] |
W skład maszyn strażniczych wchodzą kamery, boty, oraz turrety. Jeśli kamera nas namierzy, wywołamy alarm, który doprowadzi do pojawienia się dwóch botów strażniczych. Rzucamy wtedy okiem na mapę w poszukiwaniu najbliższego automatu dezaktywującego je (ikona tarczy), wyłączamy je. Kiedy je zhackujemy (do tego akurat wyłączenie konieczne nie jest... po prostu ułatwia proces), przejdą na naszą stronę. Aby uporać się z turretami - używamy lotki hackującej, błyskawicy, lub po prostu niszczymy maszynę.
Jak zwiększyć efektywność badań:
- Hackowanie badanej maszyny zakończy nagranie i da nam mały bonus.
- Zamrażamy maszynę, aby ułatwić hackowanie, a następnie łamiemy ją.
- Porażamy prądem wrogich strażników, a następnie oswajamy je łamiąc ich zabezpieczenia.