Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 poradnik BioShock 2
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Single player
Against All OddsPunkty : 30 |
Ukończenie tytułu na wysokim poziomie trudności, odblokuje to osiągnięcie. Częste zapisywanie stanu gry może nieco uprościć zadanie, więc nie żałujemy slotów (czasami lepiej zająć ich więcej, niż potem żałować nadpisanego, a tym samym straconego zapisu).
Z czym wiąże sie wysoki poziom trudności? Przeciwnicy są bardziej odporni i zadają większe obrażenia. W konsekwencji potrzebujemy większej ilości amunicji, lepszych plazmidów, odpowiednio dobranych toników, oraz stosownie ulepszeń potrzebnych nam broni. Za tym wszystkim idzie większe zużycie gotówki, oraz ADAMA. Suma sumarum każda z naszych decyzji powinna być skrupulatnie przemyślana, bowiem kiedy przychodzi co do czego, nie ma tu miejsca na błędy czy niedopatrzenia.
Zmianie ulega nawet sam sposób rozgrywki. O ile w przypadku poziomu łatwego możemy pozwolić sobie na akcje w których, niczym mobilna forteca, wpadamy do pomieszczenia nie zważając na ostrzał przeciwników i załatwiamy wszystkich bez mrugnięcia okiem, to "na hardzie" o takim zachowaniu bezapelacyjnie nie może być mowy.
Często po prostu musimy wykazać się sprytem. Tam gdzie to możliwe - zakradamy się, cicho (tonik [ Drill Lurker ] ) i spokojnie badając kolejne pomieszczenia i unikając (o ile to możliwe) walki z wieloma przeciwnikami na raz. Celujemy oczywiście w głowy - im szybciej zabijemy, tym mniejsza szansa, że walka będzie nas kosztowała zdrowie, lub nawet życie. Ponieważ w wielu lokacjach wrogowie pojawiają się w grupach i prowadzą zażarte dysputy, o ich obecności mogą poinformować nas zasłyszane wcześniej dźwięki rozmów. Plazmid hipnozy, umiejętnie rzucony w środek takiego zgrupowania, oszczędzi ryzyka poniesienia jakichkolwiek obrażeń.
Nie zapominamy o pułapkach. Nawet jeśli amunicja pozwalająca na ich podłożenie (nity, harpuny z linkami, miny), nie jest zbyt powszechna i tania, to mamy przecież pod ręką plazmidy. [ Cyclone Trap ] co najmniej drugiego poziomu pozwoli nam na załadowanie go niemal każdym plazmidem. Jeśli na dokładkę zaopatrzymy się w toniki odpowiednio zmniejszające zużycie EWY, okaże się, że zabezpieczyliśmy całe pomieszczenie (lub np. wejście do niego) pułapkami i wystarczy teraz tylko sprowokować przeciwników. A to wszystko dzięki jednemu, góra dwóm tanim EVE Hypo. |
Aby w pełni wykorzystać swoje szanse w starciu z dowolnym przeciwnikiem, od chwili zdobycia kamery wykształcamy sobie nawyk używania jej za każdym razem, kiedy tylko czeka nas walka. Im szybciej zakończymy badania danego typu Splicera, tym szybciej walka z nim stanie się prostsza
Poniekąd naturalnym odruchem po wejściu do nowej lokacji jest hackowanie wszystkich dystrybutorów, automatów i innej elektroniki którą tylko zobaczymy. Warto jednak wstrzymać się chwilę (jeśli nie jest to absolutnie konieczne) i "zostawić" sobie np. dystrybutory ze sprzętem na później. Jeśli bowiem zaopatrzymy się w odpowiedni zestaw toników (patrz - [ Hacker's Delight ] ), będziemy odzyskiwać życie i EWĘ przy każdym udanym złamaniu urządzenia. Dlatego czasami warto zostawić sobie dystrybutor w roli takiej skromnej "apteczki". Wariacją tej myśli jest zostawianie sobie na później wszystkich batoników i innych odnawiających życie i EWĘ smakołyków. A jeśli mamy przy sobie tonik [ Booze Hound ] , warto zainteresować się również alkoholem.
Chociaż w Bioshock 2 nie mamy możliwości cofania się do raz odwiedzonych poziomów, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wielokrotnie przemierzać aktualną lokację. Jeśli dołączymy do tego fakt, że przedmioty umieszczone w skrzyniach, ciałach, a także te leżące luzem- nie znikają, otrzymujemy interesującą kombinację. Jednym ze sposobów wykorzystania tych czynników jest wydrukowanie sobie załączonych map, a następnie zaznaczanie "na bieżąco"- gdzie zabiliśmy przeciwnika mającego przy sobie przydatne przedmioty (apteczki / amunicja / fundusze), czy też np. który sejf nie został do końca opróżniony. Chociaż taka zabawa jest czasochłonna, to zdecydowanie się opłaca i sprawia, że zawsze mamy przy sobie komplet wszystkich istotnych przedmiotów.
Z powyższym rozwiązaniem wiąże się jeszcze jedna strategia prowadzenia rozgrywki, a mianowicie - używanie różnych rodzajów broni w miarę regularnie. Wynika to z prostego rozumowania. Skoro na mapie rozmieszczono różne rodzaje amunicji, to aby wykorzystać wszystko co tylko możemy (a przy tym ponieść jak najmniejsze koszta), używamy różnych pukawek.
All PlasmidsPunkty: 20 |
Tym razem zadanie polega na skompletowaniu 11 gatunków plazmidów. Oprócz tabeli poniżej, zachęcam do zapoznania się z rozdziałem "Plazmidy". Jak widać, osiągnięcie to możemy ukończyć najwcześniej w przedostatniej lokacji, kiedy to otrzymamy plazmid [ Summon Eleanore ] . Wcześniej powinniśmy odnaleźć jeszcze cztery sztuki. Natomiast w Gatherer's Garden przyjdzie nam zakupić pozostałe sześć.
NAZWA PLAZMIDU | OPIS | LOKALIZACJA |
[ Cyclone Trap ] | Tworzy wir wyrzucający przeciwnika w powietrze. Działa na "mniejszych" wrogów. | Pauper's Drop |
[ Decoy ] | Tworzy iluzję postaci gracza, która odciąga uwagę przeciwników. | Pauper's Drop |
[ Electro Bolt ] | Błyskawica pomocna przy wstrzymywaniu urządzeń elektrycznych, otwieraniu drzwi i oszałamianiu przeciwników. | Adonis Luxury Resort |
[ Incinerate! ] | Podpalenie pomoże przy ogrzewaniu wrogów, zapalaniu podłogi pokrytej łatwopalną substancją i roztapianiu lodu. | Ryan Amusements |
[ Insect Swarm ] | Przywołuje gniazdo szerszeni, które atakuje i rozprasza pobliskiego przeciwnika. Zadaje małe obrażenia, ale przez dłuższy czas. | Siren Alley |
[ Scout ] | Pozwala na opuszczenie własnego ciała i poruszanie się jako "duch". Możemy w tej formie używać plazmidów. | Siren Alley |
[ Security Command ] | Zwraca przeciwko trafionemu przeciwnikowi wszystkie pobliskie maszyny. | Siren Alley |
[ Summon Eleanore ] | Na miejscu akcji pojawia się nieśmiertelna Eleanor, która wspiera nas przez dłuższą chwilę w walce. Plazmid jest mocno EWE-żerny. | Persephone Outer |
[ Telekinesis ] | Pozwala na podnoszenie pomniejszych przedmiotów leżących w oddali i ciskanie nimi. | The Atlantic Express |
[ Hypnotize ] | Cel który trafimy plazmidem, zaatakuje najbliższego przeciwnika. Jeśli takowego nie znajdzie - rzuci się na nas. | Pauper's Drop |
[ Winter Blast ] | Pozwala na czasowe zamrożenie przeciwnika. | Pauper's Drop |
All Weapon UpgradesPunkty: 20 |
Musimy odnaleźć i użyć każdej ze stacji Power to the People. Mapki z ich położeniem zamieszczam w poświęconym im rozdziale.
W świecie gry natrafimy na czternaście stacji upgrade'u broni. Każda z nich zaoferuje nam jedno ulepszenie, które będziemy mogli zaimplementować do wybranej przez nas pukawki. Jako, że modyfikacji, które możemy wprowadzić jest aż osiemnaście, będziemy musieli zdecydować, które z nich są dla nas bardziej przydatne od pozostałych. Dlatego też polecam przemyśleć kwestię tego, jakim uzbrojeniem mamy zamiar się posługiwać i właśnie w tym kierunku rozwijać usprawnienia. |
Big Brass BallsPunkty: 25 |
Osiągnięcie odblokujemy przechodząc grę bez pomocy komór odnowy.
Vita-Chambers blokujemy z poziomu menu gry. Od tego momentu nasz zgon będzie nieodwracalny. W nawyk powinno nam więc wejść częste zapisywanie (dla bezpieczeństwa starajmy się nie oszczędzać na ilości slotów). Jeśli przechodzimy grę po raz kolejny i nie zależy nam zbytnio na wyzwaniach, możemy zmniejszyć poziom trudności. To drobne ułatwienie powinno drastycznie przyspieszyć cały proces przejścia gry, a tym samym - odblokowania tego konkretnego osiągnięcia. |
Big SpenderPunkty: 15 |
Tym razem będziemy zmuszeni do wydania łącznie 2000 dolarów w dystrybutorach [Vending Machine]. Przeprowadzenie badań (potrzebna kamera z lokacji Pauper's Drop) drugiego stopnia na przeciwniku zwanym Thuggish Splicer, zwiększy pojemność naszego portfela do 800$, co uprości zadanie.
Aby zmaksymalizować nasze wydatki, powinniśmy pamiętać o kilku zasadach: - nie hackujemy automatów (wyższe ceny), - używamy egzotycznej (drogiej) amunicji, - nie ograniczamy się do jednej broni, - opróżniamy każdy sejf i każde ciało, - ewentualnie wracamy do nich później (zapamiętujemy / zapisujemy położenie pozostawionej w ten sposób na mapie gotówki). |
Bought a SlotPunkty: 5 |
Wykupienie slotu na tonik lub plazmid w automacie Gatherer's Garden załatwi to osiągnięcie. Trzeba się naprawdę starać, aby w trakcie gry nie wykupić jakiegokolwiek dodatkowego slotu, więc ominięcie tego zadania nam raczej nie grozi :)