Zdrowie, regeneracja i obrażenia | Interfejs Użytkownika | Battlefield 3 Battlefield 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Zdrowie w Battlefield 3 mierzone jest w procentach i spada odpowiednio do otrzymywanych obrażeń. Stan zdrowia postaci można zregenerować dzięki apteczce Szturmowca lub unikając na pewien czas źródła obrażeń (wroga, ognia, upadków). Domyślny poziom zdrowia gracza wynosi 100% w trybie normalnym i 60% w trybie hardcore (ustawienia mogą być różne dla różnych serwerów).
Kiedy stan zdrowia gracza spada do krytycznego poziomu, krawędzie ekranu zaciemniają się coraz bardziej a obraz staje się coraz mniej nasycony. Towarzyszy temu również dźwięk bijącego serca. W miarę jak postać wraca do zdrowia oba efekty zanikają.
Samoczynna regeneracja zdrowia rozpoczyna się po 16 sekundach od otrzymania ostatnich obrażeń i postępuje z prędkością 5% na sekundę. Naturalną regenerację może negować efekt przygwożdżenia z wrogiej broni. Regenerację można znacznie przyspieszyć umiejscawiając się w pobliżu wyrzuconej przez Szturmowca apteczki. W pobliżu apteczki regeneracja rozpoczyna się natychmiast i postępuje z prędkością 10% na sekundę. Jeżeli gracz odbiegnie od apteczki przed pełnym zregenerowaniem się, naturalna regeneracja włączy się po 12 sekundach. |
W Battlefield 3 rozróżniamy trzy stany zdrowia:
Żywy: oznacza, że postać ma przynajmniej 1% zdrowia i jest zdolna do walki. W wyjątkowych sytuacjach zdarza się, że wskaźnik zdrowia pokazuje 0%, ale gracz wciąż żyje. Dzieje się tak ponieważ BF3 oblicza stan zdrowia z dokładnością do 0.01%, jednak wskaźnik wyświetla tylko pełne liczby. Oznacza to w takiej sytuacji że stan zdrowia gracza wynosi poniżej 1%. Krytycznie ranny: oznacza stan, w którym znajduje się gracz, którego zdrowie spadło do 0%. Stan ten trwa około 15 sekund (w zależności ustawień serwera) i w tym czasie ranny gracz może zostać reanimowany za pomocą defibrylatora, po czym prawie natychmiast jest gotowy do akcji. Zabity: Jeżeli w ciągu tych 15 sekund gracz nie zostanie reanimowany, widok zmienia się na pozycję jego mordercy aż do czasu odrodzenia się gracza. |
Otrzymywane i zadawane obrażenia zależą nie tylko od rodzaju użytej broni, ale także od części ciała w jaką trafił pocisk. Ciało gracza podzielone jest na trzy rejony: głowa, tułów oraz nogi. Każdy z nich cechuje inny mnożnik zadawanych obrażeń, co ilustruje obrazek po lewej. Co to dokładnie oznacza? Zakładając, że broń zadaje obrażenia o wartości 25, każde trafienie w głowę zada 50 punktów obrażeń, w tułów i ręce 25, a w nogi tylko 22,5. Wyjątkiem są strzelby, dla których mnożnik trafienia w głowę wynosi aż 240%! Wniosek jest prosty: strzelać po głowach ;) |