Interfejs | Podstawy | Battlefield 3 Battlefield 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Interfejs użytkownika w Battlefield 3 jest przejrzysty i minimalistyczny, a jego poszczególne elementy poza dwoma podstawowymi) pojawiają się w odpowiednich momentach. Poniżej opisałem każdy z nich.
Widok ogólny
Powyższy screenshot jest spreparowany tak, aby pokazać wszystkie elementy interfejsu na raz. W normalnych warunkach podczas gry, na ekranie nigdy nie znajduje się tak wiele elementów.
1. Kompas - zawsze widoczny na ekranie.
2. Liczniki - zawsze widoczne na ekranie.
3. Cele misji - pojawiają się kiedy otrzymujesz nowy cel lub wykonałeś obecny.
4. Twój obecny cel, za którym masz podążać, przemieścić się, bronić lub atakować.
5. Podpowiedzi dotyczące interakcji z otoczeniem (otwieranie drzwi, podnoszenie broni itp.).
6. Podpowiedzi widoczne podczas Quick Time Eventów. Wyświetlany klawisz należy nacisnąć w możliwie jak najkrótszym czasie, aby skutecznie wykonać QTE.
7. Podpowiedzi związane z klawiszologią, sugerujące akcję jaką należy podjąć.
8. Sygnalizacja zapisywania stanu gry.
9. Wskaźnik ostrzegający przed wrogim granatem - widoczny tylko kiedy granat leży poza zasięgiem wzroku.
10. Informacja o bohaterze, w którego aktualnie się wcielamy. Widoczna na początku misji.
Szczegółowy opis stałych elementów interfejsu
Kompas
Radar w kampanii Battlefield 3 służy głównie do wskazywania kierunku, w jakim znajduje się obecny cel misji. Oczywiście podstawowa funkcja kompasu, czyli pokazywanie kierunków świata jest również ważna, ale tylko w trybie współpracy (co-op) i ułatwia komunikację między graczami. Ikony widoczne w nawiasie to twój obecny cel misji. Pokrywają się one ze wskaźnikami jakie widzisz na ekranie, a ich dokładne znaczenie znajdziesz poniżej. |
Wskaźniki celów misji
Wskaźniki które przedstawiam poniżej, widoczne są prawie zawsze podczas misji. Ich umiejscowienie na ekranie zależne jest oczywiście od położenia danego celu i przemieszcza się razem z nim.
Podążaj Gdy widzisz ten znacznik, trzymaj się blisko niego. Zwykle oznacza on twojego towarzysza lub sojuszniczy pojazd. Zwykle misja nie posunie się naprzód, dopóki nie znajdziesz się wystarczająco blisko tak oznaczonego celu. | |
Przemieść się Ten znacznik wyznacza punkt, do którego musisz się przenieść. Są to punkty statyczne, które nie zmieniają swojego położenia. Kiedy dotrzesz na miejsce, znacznik ten zostanie zastąpiony innym, sugerującym dalsze postepowanie. | |
Broń Ten znacznik będzie widoczny, kiedy przyjdzie Ci eskortować/osłaniać wyznaczony cel. Zwykle jest to członek twojego oddziały, VIP lub sojuszniczy pojazd. Jeśli cel który masz chronić zostanie zabity/zniszczony misja zakończy się niepowodzeniem. | |
Atakuj Ten znacznik zobaczysz, gdy podczas misji pojawi się cel o wysokim priorytecie. Powinieneś w takiej sytuacji skupić się przede wszystkim na nim i jak najszybciej wyeliminować zagrożenie. | |
Skrzynia z amunicją Ten znacznik będzie najczęściej widoczny podczas gry w trybie współpracy (co-op). Amunicja oraz granaty zostaną automatycznie uzupełnione kiedy podejdziesz wystarczająco blisko skrzyni. |
Liczniki
Liczniki są być najważniejszym elementem interfejsu użytkownika. Brak tutaj informacji o stanie zdrowia bohatera, ponieważ w Battlefield 3 zastosowano system regeneracji. Znajdziesz tu natomiast szereg innych, niezbędnych informacji, o których poniżej. |
Klasyczny licznik amunicji, który pokazuje ile pocisków znajduje się obecne w magazynku oraz ile masz w jeszcze zapasie. Obie liczby są różne dla różnych broni. | |
Liczba po Gx pokazuje ile masz przy sobie granatów. Trzy to maksimum jakie możesz przy sobie mieć. | |
Ta informacja pojawia się tylko wtedy, gdy masz już prawie pusty magazynek, przypominając Ci o przeładowaniu broni. | |
Jedna kropka oznacza tryb strzału pół-automatyczny. Oznacza to, że jednego wciśnięciu klawisza myszy towarzyszyć będzie tylko jeden wystrzał, nawet jeśli będziesz trzymał wciśnięty klawisz. W trybie pojedynczego strzału każda broń będzie bardzo celna, ponieważ wystrzałowi towarzyszyć będzie mniejszy odrzut. | |
Dwie kropki oznaczają tryb strzału serią. W zależności od rodzaju broni, wciśnięcie klawisza myszy spowoduje szybkie wystrzelenie 2 lub 3 pocisków. Jednemu wciśnięciu klawisza myszy towarzyszyć będzie wystrzelenie tylko jednej takiej serii. Jest to tryb znacząco poprawiający celność kosztem szybkostrzelności. Polecany na średnie i duże dystanse. | |
Trzy kropki oznaczają tryb strzału w pełni automatycznego. Oznacza to, że przytrzymanie wciśniętego klawisza myszy spowoduje opróżnienie magazynka. Wprawni gracze potrafią kontrolować długość serii, zastępując w ten sposób dwa powyższe tryby strzału. Prowadzenie ognia ciągłego sprawdza się tylko na krótkie i czasem średnie dystanse, ponieważ powoduje duży odrzut. |