Technik | Klasy i Specjalizacje | Battlefield 3 Battlefield 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Technik
Technik to klasa specjalizująca się w naprawianiu sojuszniczych pojazdów i unieruchamianiu/niszczeniu wrogich. Ta klasa ma odpowiedź na każde zagrożenie ze strony maszyn pływających, jeżdżących oraz latających. Oczywiście, swoją pod-specjalizację musi wybierać w zależności od sytuacji na polu walki.
|
|
W walce pieszo technicy radzą sobie całkiem nieźle, ale na niezbyt długie dystanse, ponieważ karabinkom, których używają, brakuje zasięgu. Nie powinno to stanowić dużego problemu, ponieważ dobry technik zajmuje się głównie tym, co sugeruje nazwa tej klasy, a walka z piechotą jest tylko koniecznością. Oczywiście nikt nie zabroni technikowi grać w stylu szturmowca, ale taki technik jest w gruncie rzeczy bezużyteczny dla drużyny. Dla technika najważniejsze są jego gadżety, podczas gdy broń pełni rolę drugoplanową.
Podstawowym narzędziem pracy technika jest jego palnik acetylenowo-tlenowy. W kilka chwil jest on w stanie doprowadzić unieruchomiony pojazd do stanu używalności, (o czym świadczy pojawiające się na ekranie kółko postępu). Palnikiem można również niszczyć wrogie pojazdy, a nawet zabijać piechotę, ale trzeba mieć do tego trochę szczęścia i dużo czasu, ponieważ nie jest to zbyt szybki proces. Jest to bardzo wygodny gadżet dla każdego kierowcy, pilota czy strzelca pojazdów. W czasie gdy maszyna otrzymuje obrażenia lub zaraz po starciu, technik może szybko wysiąść z pojazdu i ją połatać. Nie znaczy to jednak, że naprawiana maszyna może znajdować się pod ciągłym ostrzałem, ponieważ po pewnym czasie palnik przegrzewa się i trzeba odczekać chwilę, by móc znów go użyć. Jest to najczęściej zbyt długa chwila, żeby takie działanie miało sens. Naprawianie sojuszniczych pojazdów jest sowicie wynagradzane, pod warunkiem, że nie są puste. Technik może naprawiać niektóre pojazdy znajdując się w środku, ale tylko jako pasażer. Tymi pojazdami są: samochody terenowe (gaziki), helikoptery transportowe oraz helikoptery zwiadowcze. Za naprawianie od wewnątrz technik nie otrzymuje punktów, tak samo jak za naprawianie własnej maszyny. | Podstawową bronią ofensywną przeciw pojazdom pancernym są rakietnice SMAW lub RPG. Wyrzutnie te mają nieco opadający tor lotu, więc do celów bardziej odległych należy celować odpowiednio wyżej. Do zniszczenia pojazdu nie wystarczy jednak jedna, celnie wystrzelona rakieta. Zwykle do unieruchomienia pojazdu potrzebne są dwa trafienia, a do zniszczenia trzy. Za pomocą rakietnic można też burzyć części budynków, niektóre ściany i przeszkody terenowe, np. w celu stworzenia nowego przejścia lub zniszczenia osłony przeciwnikowi. Należy pamiętać, że przeładowanie rakiety zajmuje dużo czasu, więc walcząc z wrogim pojazdem warto mieć w pobliżu solidną przeszkodę, za którą można się schować zanim będzie można oddać kolejny strzał. Wyjście naprzeciw czołgu bez odpowiedniej osłony i/lub elementu zaskoczenia to pewna śmierć. Niszcząc wrogie pojazdy można zaoszczędzić na czasie i amunicji celując w ich najmniej opancerzone miejsca, tzn. tył, gąsienice lub koła. Np. do unieruchomienia czołgu wystarczy jedna, a nie dwie rakiety, o ile trafi ona dokładnie w gąsienice. |
Kolejnym przeciwpancernym wyposażeniem technika jest mina przeciwczołgowa. Technik może podłożyć do trzech min na mapie. Każdy wrogi pojazd przejeżdżający po minie wywoła eksplozję. Do zniszczenia lekkich pojazdów opancerzonych wystarczy jedna mina, a do zniszczenia czołgu dwie (jedna tylko go unieruchomi). Technicy mogą nie tylko podkładać, ale także rozbrajać miny poprzez przytrzymanie klawisza [R] w jej pobliżu. Pozostałe klasy mogą tylko detonować miny za pomocą innych ładunków wybuchowych, broni snajperskich lub strzelb z brankami. Miny są doskonale widoczne w podczerwieni lub wizji termicznej, ale łatwo je przeoczyć bez wspomagania. O ile sojusznicze pojazdy nie wywołają eksplozji miny, o tyle sama eksplozja (np. wywołana przez wrogiego snajpera, który strzeli w minę) zadziała nawet na przyjacielski pojazd. Miny znikają po 20 sekundach od śmierci podkładającego je technika. Miny przeciwczołgowe najlepiej podkładać na zakrętach lub w pobliżu flag, tak, aby utrudnić wrogiemu kierowcy ich dostrzeżenie. Jeżeli zadaniem miny ma być zniszczenie czołgu, najlepiej podłożyć dwie miny tuż obok siebie, tak aby wybuchły obie na raz, inaczej wrogi czołg zostanie tylko unieruchomiony i wrogi kierowca zdoła się wycofać. | Do zestrzelenia wrogiego samolotu nie wystarczy zwykła rakietnica. Na szczęście technicy wyposażeni są również w wyrzutnie rakiet przeciwlotniczych Stinger lub Igła. W przeciwieństwie do podstawowych rakietnic, te oferują namierzanie maszyn latających. Do namierzenia potrzebne czyste pole widzenia do czasu, aż towarzyszące namierzaniu pikanie zmieni się w ciągły dźwięk, a na celowniku pojawi się napis LOCK. Raz wystrzelona rakieta będzie podążać za celem, aż w niego trafi lub zostanie zmylona. Oczywistą kontrą przeciwko tej broni są flary IR. Można ją również zmylić wlatując za przeszkodę terenową lub kołując na tyle szybko i długo, aż paliwo rakiety się nie wyczerpie. Dodatkowo, Maskowanie IR dostępne dla pilotów spowalnia proces namierzania. Rakiet przeciwlotniczych nie da się wystrzelić bez uprzedniego namierzenia celu. Niezależnie od celu ataku pierwszą rakietę należy wystrzelić natychmiast po namierzeniu ofiary, tak aby nie zdążyła się zanadto oddalić. Przeładowanie rakietnicy zajmuje nieporównywalnie mniej czasu niż przeładowanie flar w śmigłowcu lub helikopterze. Nawet jeśli pilot wystrzelił flary unikając tym samym pierwszej rakiety, druga już go dosięgnie, chyba że odleci na tyle daleko, by nie dało się go namierzyć. |
Robot Saperski jest jednym z najciekawszych urządzeń w arsenale technika, chociaż również jednym z trudniejszych w obsłudze. Podstawowym zastosowaniem robota saperskiego jest - jak sama nazwa wskazuje - rozbrajanie ładunków wybuchowych, zwłaszcza tych podłożonych na przekaźnikach w trybie Szturm. Na tym jednak jego użyteczność się nie kończy. Za pomocą robota można również uzbrajać ładunki na przekaźnikach, rozbrajać miny oraz naprawiać i niszczyć pojazdy (tak samo jak palnikiem). Podczas napraw ma jednak znaczącą przewagę nad palnikiem - nie przegrzewa się, więc nie trzeba przerywać reperowania. Po rozstawieniu robota, gracz przechodzi w tryb zdalnego sterowania i widzi to, co rejestruje czarno-biała kamera zamontowana na robocie. Widok można zmienić na perspektywę trzecioosobową, tak samo jak w przypadku innych pojazdów klawiszem [C]. Zwłaszcza w pierwszych chwilach używania robota może to bardzo pomóc w poruszaniu się nim po mapie. Sterowanie robotem saperskim wymaga dużo wprawy, ponieważ bardzo łatwo wprawić go w niekontrolowane obroty przy małych prędkościach, a przy dużych trudno się skręca. Ponadto, do pokonania wielu przeszkód terenowych (takich jak np. schody) potrzebna jest odpowiednia szybkość. Robot saperski wydaje charakterystyczny dźwięk podczas poruszania się, co ułatwia wrogowi jego zlokalizowanie, jednak często ludzie nie zwracają na niego szczególnej uwagi, co dodatkowo zwiększa jego potencjał. Stosunkowo łatwo go zniszczyć - wystarczy do tego celu jedna rakieta, granat, lub kilka/kilkanaście strzałów z broni palnej. Jest on natomiast zadziwiająco odporny na upadki z ekstremalnych wysokości, co w wielu sytuacjach może być przydatne. Robota saperskiego można przestać kontrolować w dowolnym momencie poprzez naciśnięcie klawisza [E]. Można dzięki temu np. ustawić go w pobliżu przekaźnika (grając po stronie obrońców), wyłączyć i wrócić do walki, a w dowolnym momencie ponownie przejąć nad nim kontrolę, po to, by rozbroić ładunek. Co więcej, palnikiem zamontowanym na robocie można zabijać przeciwników, tak samo jak palnikiem technika. | Wyrzutnia rakiet Javelin jest niemal tym samym w walce z pojazdami lądowymi, czym Stinger/Igła w walce z jednostkami powietrznymi. Do zaatakowania celu naziemnego potrzebne jest skuteczne namierzenie celu. Po wystrzeleniu rakieta podąża za celem zadając obrażenia analogiczne do zwykłych rakiet SMAW lub RPG. Na tym jednak kończą się podobieństwa do broni przeciwlotniczej. Javelin może korzystać z namierzania laserowego, by atakować cele znajdujące się poza zasięgiem wzroku strzelca. Może w ten sposób atakować również cele lotnicze! W przypadku, kiedy cel zostanie namierzony laserowo przez jednego z członków zespołu zmienia się również charakterystyka ataku Javelina. Rakieta wystrzelona w tym trybie nie leci prosto w stronę celu lecz najpierw wzbija się w górę, by spaść pod bardzo ostrym kątem na cel, zadając niemal dwukrotnie większe obrażenia. Jak zatem widać, Javeliny sprawdzają się znacznie lepiej w drużynach, w których przynajmniej jedna osoba jest odpowiedzialna za namierzanie laserowe Za pomocą wyrzutni Javelin można również namierzać urządzenia wykorzystywane przez inne klasy, np. roboty saperskie czy czujniki ruchu. Obroną przed rakietami Javelin są Flary, Dym IR, Maskowanie i Kamuflaż Termiczny. Atak naprowadzany laserowo można do pewnego stopnia zasymulować na krótkie i średnie dystanse. Po namierzeniu celu należy szybko skierować celownik w niebo i natychmiast wystrzelić rakietę, tak aby nie stracić celu. Rakieta zostanie wystrzelona pionowo w górę i dosięgnie wroga pod znacznie większym kątem niż normalnie. Należy jednak pamiętać, że ta technika nie jest w stanie zastąpić namierzania laserowego, a jedynie trochę wzmacnia normalny atak. |