Operacja Metro | Mapy | Battlefield 3 Battlefield 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Operacja Metro
Operacja Metro to jedna z najciaśniejszych i najbardziej liniowych map w Battlefield 3, ograniczająca graczy do walki pieszej. Jednocześnie oferuje najbardziej zróżnicowane pola bitwy, w zależności od trybu gry. Znajdują się tutaj trzy główne strefy: park nad zalewem, tunele metra oraz miejski teren zabudowany.
Park jest największą otwartą przestrzenią na tej mapie. Stanowi doskonałe pole do popisu zarówno dla snajperów jak i Wsparcia, oferując wiele kryjówek.
Tunele metra to największe "wąskie gardło" spośród wszystkich map w BF3. Ciasne korytarze, wąskie schody ruchome oraz wagony metra stanowią idealne pole bitwy dla użytkowników broni krótkodystansowych oraz ładunków wybuchowych. Ściany korytarzy oraz pomieszczeń w metrze są niezniszczalne.
Okolice kawiarni i banku to teren zbliżony do Przeprawy Przez Sekwanę. Przy ulicach stoją budynki mieszkalne, z dostępem do zaciemnionych pomieszczeń, z których można prowadzić ogień do graczy wchodzących/wychodzących z metra lub z banku. Ściany budynków są zniszczalne.
Operacja Metro w trybie Wielkiego Podboju nie cieszy się najlepszą sławą z powodu okolic nieszczęsnej hali biletowej w metrze. Jest to podręcznikowy przykład złego projektowania map, dający ogromną przewagę stronie rosyjskiej. Przy dużej ilości graczy (64) korytarze oraz schody prowadzące do hali biletowej zmieniają się w wybuchowe piekło, nie dając Amerykanom szansy na przedostanie się dalej (oczywiście zakładając, że oba zespoły grają równie dobrze). Z tego samego powodu Metro w trybie Wielkiego Podboju na 64 graczy jest rajem dla kamperów i graczy, którzy po najmniejszej linii oporu chcą odblokować nowe bronie/dodatki lub sztucznie zawyżyć swoje statystyki (takie jak reanimacja, leczenie czy wsparcie zaopatrzeniowe). Należy jednak pamiętać, że ta mapa nie została zaprojektowana z myślą o tak dużej liczbie graczy, dlatego znajdują się na niej tylko trzy punkty kontrolne.
Sprawa ma się zupełnie inaczej w grach poniżej 32 graczy. Uprzednio nieosiągalna hala biletowa staje się jak najbardziej możliwym do zdobycia, choć niełatwym i wymagającym dużo zgrania, celem.
Korytarz, znajdujący się po wschodniej stronie hali biletowej jest polem do popisu dla Wsparcia. Jeśli po drugiej stronie korytarza znajdują się wrogowie, wystarczy położyć się, rozstawić dwójnóg Ręcznego Karabinu Maszynowego i rozpocząć ogień zaporowy. Jeśli tylko w pobliżu znajduje się przyjazny medyk to jedyne czego można się obawiać, to granaty. |
Wielki Podbój / Podbój
KAWIARNIA // A | |
HALA BILETOWA // B | |
PERON // C |
Szturm
Faza 1
PRZEKAŹNIK 1 // A | |
PRZEKAŹNIK 1 // B |
Faza 2
PRZEKAŹNIK 2 // A | |
PRZEKAŹNIK 2 // B |
Faza 3
PRZEKAŹNIK 3 // A | |
PRZEKAŹNIK 3 // B |
Faza 4
PRZEKAŹNIK 4 // A | |
PRZEKAŹNIK 4 // B |
Drużynowy Szturm
Faza 1
PRZEKAŹNIK 1 // A |
Faza 2
PRZEKAŹNIK 2 // A |