Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Batman: Arkham Asylum - poradniki

Batman: Arkham Asylum - poradniki

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wyzwania (Challenge Mode) | Inne Batman Arkham Asylum poradnik Batman: Arkham Asylum

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Wyzwania (Challenge Mode)

Informacje wstępne

Do zaliczania wyzwań zdecydowanie polecam przystąpić dopiero po zakończeniu głównego wątku fabularnego. Przemawia za tym to, że bardzo przydadzą się odblokowane wcześniej upgrade'y. W przeciwnym wypadku uzyskiwanie świetnych wyników punktowych (kategoria Walka) będzie bardzo utrudnione, a wykonywanie niektórych ruchów (kategoria Stealth) wręcz niemożliwe.

PORADY - WALKA

W mojej ocenie wyzwania z tej kategorii są znacznie trudniejsze od działań prowadzonych w ukryciu. O ile nie zadowolisz się brązowymi medalami będziesz musiał przede wszystkim opanować do perfekcji sztukę uzyskiwania bardzo wysoko punktowanych combosów w połączeniu z unikaniem odnoszenia obrażeń (kontry, skoki, ataki peleryną). Pomocne mogą się tu okazać odblokowane już upgrade'y powiązane z walką. Nie zapominaj też o wykorzystywaniu elementów otoczenia, ze szczególnym uwzględnieniem barier pod napięciem. Gra ogólnie premiuje wszechstronność, a nie ciągłe powtarzanie tych samych ciosów. Musisz się też niestety liczyć z obecnością wielu utrudnień, wśród których na szczególną uwagę zasługują:

1) Przeciwnicy z nożami i paralizatorami - Kluczem do sukcesu jest perfekcyjne wykonywanie SZYBKICH skoków lub uderzeń peleryną, tak by nie zatrzymać procesu podwyższania mnożnika.

2) Przeciwnicy z bronią palną - W trakcie pobytu na arenach z gablotkami z bronią wyczul się na odgłosy alarmów informujących Cię o tym, że ktoś próbuje zabrać giwerę. Później musisz się już pilnować we własnym zakresie, atakując każdego kto spróbuje podnieść porzuconą broń.

3) Mutanty - W jeszcze większym stopniu uważaj żeby nie zatrzymać combosa. Potwory te zostawiaj sobie na koniec (atakując je można sobie nabić kombinację nawet w granicach x20) lub atakuj je znacznie wcześniej i po wskoczeniu na ich plecy w łatwy sposób podwyższaj mnożnik dzięki eliminowaniu okolicznych przeciwników.

4) Limit czasowy oraz śmierć - Na niektórych arenach dodatkowym utrudnieniem będzie właśnie obecność limitu czasowego. Oznacza to, że nie możesz sobie w tak dużym stopniu jak zawsze pozwalać na staranne rozpoczynanie każdej walki czy wykonywanie zbyt wielu powolnych uderzeń. W szczególności przybiera to na znaczeniu w odmianie Extreme, gdyż wtedy limit jest bardzo wyżyłowany. Musisz też pamiętać, że śmierć Batmana zawsze kończy dane wyzwanie, a więc powoduje utratę zdobytych do danego momentu medali. Naturalnie myśląc o pozyskiwaniu najcenniejszych trofeów nie możesz sobie pozwolić nawet na niewielkie obrażenia, nie wspominając o poważniejszych ranach.

PORADY - STEALTH

Z zaliczeniem czterech pierwszych wyzwań z tej kategorii nie powinieneś mieć większych problemów. Utrudnienia pojawiają się dopiero w odmianach Extreme, a to dlatego, że wzorem jednego z pomieszczeń z głównej kampanii praktycznie niemożliwe będzie korzystanie z zaminowanych gargulców. Na szczęście każda z plansz będzie posiadała liczne półki, szyby wentylacyjne i inne elementy konstrukcji pomocne w przemieszczaniu się po okolicy w ukryciu. W przeciwieństwie do wyzwań z kategorii Walka, w których liczyło się uzyskiwanie wyników punktowych, tu medale przyznawane są za wykonywanie określonych czynności. Warto też dodać, że możesz zignorować widoczny na ekranie licznik upływu czasu, bo służy on jedynie porównywaniu wyników z innymi graczami po podłączeniu konsoli do Internetu. Za każdym razem gdy rozpoczynasz nowe wyzwanie poświęć więcej czasu na dokładne zbadanie okolicy. W szczególności zwróć uwagę na miejsca, które będą się nadawały do zaliczenia otrzymanych zadań. W przypadku tej kategorii do najpoważniejszych utrudnień można zaliczyć:

1) Wymóg posiadania upgrade'ów - Wiele czynności będziesz mógł wykonać dopiero po odblokowaniu ściśle określonych umiejętności. To właśnie dlatego za tryb ten warto się zabrać dopiero po skończeniu głównego wątku, bo wtedy wszystkie upgrade'y będą już dostępne.

2) Zaminowane gargulce - Pojawiają się one jedynie w wyzwaniach z kategorii Extreme. Jak już wspomniałem wyżej, zamiast gargulców musisz wykorzystywać inne półki, choć musisz się wtedy bardziej pilnować.

Zestawienie wyzwań

TABELA - WALKA

NAZWA WYZWANIA

ZŁOTO

SREBRO

BRĄZ

Intensive Treatment

18000 punktów

12000 punktów

6000 punktów

Sewer Bat

18000 punktów

12000 punktów

6000 punktów

Shock and Awe

30000 punktów

20000 punktów

10000 punktów

Rumble in the Jungle

30000 punktów

20000 punktów

10000 punktów

Intensive Treatment (Extreme)

30000 punktów

20000 punktów

10000 punktów

Sewer Bat (Extreme)

50000 punktów

30000 punktów

10000 punktów

Shock and Awe (Extreme)

30000 punktów

20000 punktów

10000 punktów

Rumble in the Jungle (Extreme)

50000 punktów

40000 punktów

30000 punktów

TABELA - STEALTH

NAZWA WYZWANIA

WYMAGANIA

Silent Knight

1) Silence is Golden - Zakradnij się od tyłu do przeciwnika i wykonaj standardową egzekucję.

2) Blast Zone - Wysadź ścianę, ogłuszając w ten sposób stojącego obok przeciwnika. Odpowiedni obiekt odnajdziesz w jednym z narożniku pomieszczenia.

3) Mind Your Head - Ogłusz przeciwnika Batarangiem i szybko zeskocz żeby go dobić. Dobrze jest dysponować umiejętnością dającą więcej czasu na dobicie ogłuszonego wroga.

Record Breaker

1) Fall Guy - Złap przeciwnika z użyciem Batclawa (lub Ultra Batclawa) i zrzuć go z balkoniku. Musi to więc być wróg patrolujący jedną z górnych platform. Ponadto Batclawa nie możesz używać znajdując się na gargulcu.

2) Over the Ledge - Zrzuć przeciwnika podczas zwisania na krawędzi. Wykończ w ten sposób jednego z wrogów patrolujących górne balkoniki.

3) Round the Bend - Schowaj się za narożnikiem i wykonaj egzekucję po tym jak zbliży się przeciwnik. Ten trik zadziała z kolei wyłącznie na parterze.

Survival Tactics

1) Smash Landing - Wykonaj egzekucję zeskakując na skazańca przez szklany fragment dachu. Radzę wstrzymać się aż szeregi sił wroga zostaną nieco przerzedzone. W przeciwnym wypadku możesz znaleźć się w polu widzenia nadbiegających z różnych stron przeciwników.

2) Hang Time - Wykonaj egzekucję z użyciem umiejętności Inverted Takedown.

3) Break Your Fall - Zeskocz na wroga tak by go ogłuszyć, a następnie szybko go dobij. Radzę wypełnić to zadanie tuż po rozpoczęciu zabawy, bo łatwo można się pomylić i wylądować w złym miejscu.

Invisible Predator

1) Watch Your Step - Użyj żelu na posadzce i zaczekaj aż ładunek zdetonuje się, ogłuszając jednego z patrolujących okolicę przeciwników. Wymagane jest skorzystanie z upgrade'u Auto Proximity Detonation, tak więc ładunku nie możesz zdetonować we własnym zakresie.

2) Crowd Control - Zlikwiduj jednocześnie trzech wrogów, wysadzając dowolny z oznaczonych elementów otoczenia. Tu detonację przeprowadź już we własnym zakresie i dopiero gdy będziesz miał pewność, że cała trójka znajdzie się w polu rażenia.

3) Grate Moves - Schowaj się w kratce w podłodze. Zaczekaj aż zbliży się przeciwnik, wyskocz z szybu i szybko się z nim rozpraw.

Silent Knight (Extreme)

1) Three for Three - Wysadź w tym samym czasie trzy ściany, ogłuszając stojących przy nich zbirów (po jednym przeciwniku na ścianę). Do wykonywania tego zadania warto przystąpić od razu po rozpoczęciu zabawy i unikać wykrycia tak by nie zmienić przez przypadek tras przemarszu jednostek wroga.

2) Break Through - Użyj Line Launchera, przebijając się przez szybę i uderzając znajdującego się po drugiej stronie przeciwnika.

3) Aerial Assault - Wykonaj atak Glide Kick i dobij leżącego wroga. Pamiętaj o tym, że gargulce są zaminowane, tak więc musisz znaleźć inne miejsce do rozpoczęcia "nalotu" lub zatrzymać się na jednym z gargulców dosłownie na chwilkę.

Record Breaker (Extreme)

1) Chain Reaction - Jednocześnie zlikwiduj dwóch wrogów, używając przy tym Line Launchera. Musisz oczywiście zaczekać aż upatrzone cele ustawią się w linii prostej i wyznaczyć linię "przechodzącą przez nich".

2) Three in a Row - Ogłusz trzech wrogów jednym manualnie sterowanym batarangiem. Wymagane jest nabycie upgrade'u Remote Control Batarang. Przeciwnicy muszą ponadto stać blisko siebie.

3) Sonic Boom - Użyj umiejętności Sonic Shock Batarang do wyeliminowania co najmniej jednego przeciwnika. To banalne wyzwanie, gdyż podobne triki mogłeś wielokrotnie stosować w trakcie właściwej rozgrywki.

Survival Tactics (Extreme)

1) The Magic Number - Kolejne prościutkie wyzwanie. Musisz dysponować umiejętnością Triple Batarang. Ustaw się w takiej pozycji by móc jednocześnie ogłuszyć trzech stojących obok siebie wrogów. Zadanie najlepiej zaliczać po zlikwidowaniu pierwszego przeciwnika, gdyż to właśnie wtedy reszta zgromadzi się przy jego ciele.

2) Kick Off - Użyj Line Launchera by zrzucić przeciwnika z wyższej półki, a następnie go dobij. Pamiętaj o tym żeby nie celować we wrogów stojących w oddali, bo możesz nie zdążyć do nich dobiec.

3) Hit and Run - Uderz dowolnego przeciwnika. Najlepiej wykonać od razu standardowe combo x3, a po ogłuszeniu przeciwnika szybko uciec zanim zjawią się jego koledzy.

Invisible Predator (Extreme)

1) Two for the Price of One - Użyj Ultra Batclawa do wyrwania posadzki używanej w tym samym momencie przez dwóch wrogów. Wskazana jest cierpliwość, a ponadto do momentu przeprowadzenia ataku nie powinieneś wszczynać żadnych alarmów. Nadający się do wyrwania fragment otoczenia odnajdziesz we wschodniej części pomieszczenia.

2) Shock Tactics - Pojaw się znikąd by zaskoczyć wystraszonego przeciwnika. Wyzwanie to można zaliczyć na kilka różnych sposobów. Możesz podążać śladami OSTATNIEGO przeciwnika i zaczekać aż się odwróci albo na przykład po usunięciu kilku wrogów zaczekać aż podbiegnie żeby zbadać ich ciała i wylądować tuż przed nim.

3) Tug of War - Użyj Ultra Batclawa do jednoczesnego zrzucenia z wyższej platformy trzech wrogów. Kluczem do sukcesu jest ponownie staranne zaplanowanie akcji.