Intensive Treatment (cz.1) | Opis przejścia Batman Arkham Asylum poradnik Batman: Arkham Asylum
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Intensive Treatment
W trakcie początkowej sekwencji, obrazującej transportowanie Jokera do jego celi, możesz się jedynie poruszać, a zabronione jest wykonywanie wszelkich innych czynności. Jedyna aktywna funkcja w tym momencie to przybliżanie obrazu. Kontrolę nad Batmanem obejmiesz niedługo po tym jak Joker oswobodzi się, neutralizując jednego ze strażników.
Zaczynasz w Holding Cells (do nawigacji po okolicy używaj podręcznej mapy) i od razu czeka Cię pierwsza walka. Będzie ona na szczęście bardzo prosta, dając Ci okazję do przećwiczenia kilku ruchów. Zauważ, że kolejne uderzenia możesz łączyć w bardziej złożone kombinacje. Wykorzystuj ponadto okazję do wyprowadzenia kontrataków. Możesz to uczynić wciskając odpowiedni klawisz po tym jak nad głową jednego z wrogów pojawi się niebieska ikonka.
Po chwili przerwy Joker wyśle na Ciebie drugą grupę przeciwników. Tu niewiele się zmieni, tak więc kontynuuj poznawanie sterowania. Dwa inne ruchy, które warto przetestować, to ogłuszanie przeciwników peleryną Batmana oraz dobijanie leżących (takedown). W miarę możliwości uzyskuj jak najwyższe combosy, tak by zyskiwać cenne punkty doświadczenia. Po wygranej walce Joker odblokuje dalsze przejście.
Ruszaj na północ, a wkrótce znajdziesz się w strefie Processing Corridor. Na dwóch kolejnych przeciwników wpadniesz w okolicy charakterystycznego rozwidlenia. Pokonanie ich jest błahostką. Możesz teraz skręcić w lewo, udać się na drugi koniec korytarza i porozmawiać z Eddim Burlowem. W przeciwnym wypadku od razu udaj się w prawo.
Skręć w lewo i wejdź do strefy Patient Pacification Chamber. Dobrze byłoby porozmawiać w tym miejscu z Zachem Franklinem, a dowiesz się, że jeden z więźniów przetrzymuje jego kolegę. Zignoruj lewe przejście i skieruj się prosto. Po dotarciu do schodów przejdź na wyższe piętro. Tu z kolei możesz porozmawiać z Gretchen Whistler.
Udaj się na balkonik gdzie możesz porozmawiać z jednym ze strażników, bądź też od razu skierować się w lewo. Załącz tryb detektywa i spójrz do góry. Musisz przyczepić hak do znajdującego się w tym miejscu gargulca. Na szczęście całość sprowadza się do wciśnięcia jednego klawisza. W analogiczny sposób przeskakuj na kolejne gargulce.
Docelowo musisz znaleźć się na gargulcu najbardziej oddalonym od balkoniku. Jeśli spojrzysz na pomieszczenie pod sobą, powinieneś zauważyć, że znajdujesz się bezpośrednio za Zsaszem. Wykonaj teraz atak Glide Kick (szybowanie połączone z kopniakiem), również poprzez wciśnięcie jednego klawisza (w momencie gdy nad głową wroga pojawi się znak Batmana). Po wylądowaniu błyskawicznie dobij więźnia poznaną już wcześniej kombinacją. Obejrzysz teraz cut-scenkę.
Załącz tryb detektywa i zbadaj północną ścianę pomieszczenia, a powinieneś odnaleźć kolejne wejście do szybu wentylacyjnego. Skorzystaj z szybu i rozbij na samym jego końcu kratkę, dzięki czemu powrócisz do strefy Processing Corridor. Tym razem musisz już skierować się prosto, tak by wejść do strefy Decontamination.
Podejdź do miejsca, w którym stoi jeden z wartowników. Możesz przyjrzeć się umierającym w kolejnym pomieszczeniu strażnikom, bądź też od razu przystąpić do działania, choć i tak ich nie uratujesz. Popatrz do góry i skorzystaj z haka w celu przyczepienia się do górnej półki. Tu musisz wejść do nowego szybu wentylacyjnego. Tym razem wewnątrz szybu nie spędzisz dużo czasu.
Po wyjściu z szybu udaj się w prawo i uratuj jednego z wartowników. Musisz się tu bardzo pilnować, bo możesz zginąć jeśli spadniesz na dół. Wciśnij i przytrzymaj klawisz biegu, ruszając w stronę sąsiedniej półki. Batman automatycznie wykona skok w jej stronę. Zbliż się do krawędzi i rozejrzyj po okolicy.
Musisz teraz wycelować w pokazaną na pierwszym screenie górną półkę. Po znalezieniu się na miejscu uratuj kolejnego zwisającego wartownika. Teraz musisz poszybować, tak by wylądować na pokazanej na drugim screenie niższej półce. Zbliż się do krawędzi, mając wciśnięty odpowiedni klawisz. Steruj następnie Batmanem w locie, dzięki czemu znajdziesz się w pożądanym miejscu.