Upgrade'y | Inne | Batman Arkham Asylum poradnik Batman: Arkham Asylum
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Upgrade'y
Za każdym razem gdy awansujesz na wyższy poziom doświadczenia możesz wybrać jeden upgrade. Poniższa tabelka prezentuje ich zestawienie. W początkowej fazie rozgrywki warto oczywiście wybierać najbardziej przydatne upgrade'y. Warto też jednak wiedzieć, że zdobycie ich wszystkich (a więc awansowanie na 20 poziom doświadczenia) jest możliwe i to na długo przed rozegraniem finalnej walki z Jokerem. Ważne jest jednak to żeby na bieżąco gromadzić punkty doświadczenia, nie tylko poprzez rozgrywanie walk, ale i dzięki odnajdywaniu sekretów.
NAZWA | KATEGORIA | UWAGI |
Special Combo Throw | walka | Upgrade ten warto wybrać głównie po to żeby doprowadzić do odblokowania umiejętności Special Combo Boost. Sam ruch jest bardzo przydatny, skutecznie pomagając w uzyskaniu dobrego wyniku punktowego. |
Special Combo Takedown | walka | Zastosowanie zbliżone do powyższego, a więc dążenie do odblokowania Special Combo Boost. Za specjalnych odmian "dobić" będziesz już korzystał nieco rzadziej, choć umiejętność ta może przydać się w trudniejszych potyczkach oraz w wyzwaniach (Challenge Mode). |
Special Combo Boost | walka | Niezwykle pożyteczna umiejętność, dzięki której specjalne ciosy możesz wyprowadzać już po uzyskaniu mnożnika x5. Bardzo przydatne wtedy gdy zależy Ci na wygrywaniu walk w dobrym stylu (głównie Challenge Mode). |
Combo Batarang | walka | Mało przydatna umiejętność, której działanie polega na "ładowaniu" bataranga w miarę zwiększania mnożnika. Polecam zostawić sobie ten upgrade na koniec gry. |
Critical Combo Strikes | walka | Upgrade ten warto wybrać dopiero po jakimś czasie, tj. gdy zdołasz dobrze opanować zasady walki. Na bonus w postaci podwojenia mnożnika możesz bowiem liczyć jedynie wtedy gdy będzie Ci się udawało perfekcyjnie wyprowadzać kolejne ciosy. |
Inverted Takedown | stealth | Bardzo fajny upgrade, który pomaga w trakcie rozgrywania tych etapów gdzie wymagane jest pozostawanie w ukryciu. Powieszenie przeciwnika na linie jest bez dwóch zdań mniej ryzykowne od ataków typu Glide Kick. |
Armor Upgrade V1-V4 | pancerz | Upgrade'y z tej kategorii powinieneś rozwijać W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI, w szczególności jeśli grasz na wyższym poziomie trudności. Dodatkowe punkty pancerza przydadzą się w większości standardowych walk, podczas staczania pojedynków z bossami oraz w trybie wyzwań (Challenge Mode). |
Batarang Power | batarang | Średnio przydatny upgrade, który wydłuża nieznacznie czas pozostawania wroga w ogłuszonym stanie po trafieniu go batarangiem. Może się okazać przydatny jedynie wtedy gdy lubisz atakować w ten sposób z gargulców, zamiast stosowania umiejętności Glide Kick. |
Twin Batarang | batarang | Tą umiejętnością warto się z kolei zainteresować. Dwa batarangi mogą przydać się w wielu sytuacjach, zarówno w działaniu z ukrycia jak i w trakcie toczenia bezpośrednich walk z siłami wroga. |
Triple Batarang | batarang | Na upgrade ten polecam zdecydować się jedynie wtedy gdy bardzo przypadła Ci do gustu jego poprzednia wersja (Twin Batarang). Poza kilkoma sytuacjami (walka z roślinami Poison Ivy) dla aż trzech batarangów nie znajdziesz jednak zbyt wielu zastosowań. |
Remote Control Batarang | batarang | Ręcznie sterowany batarang może być wykorzystywany do eliminacji wrogów, choć sam nie byłem jego dużym zwolennikiem. W początkowej fazie rozgrywki warto wybierać upgrade'y usprawniające pancerz i poprawiające zdolności walki wręcz Batmana. |
Sonic Batarang | batarang | Upgrade ten warto wybrać tylko po to żeby uzyskać dostęp do umiejętności Sonic Shock Batarang. Samo odwracanie uwagi wrogów na nic się nie zda. |
Sonic Shock Batarang | batarang | Świetny, bardzo pożyteczny upgrade. Z opcji detonowania obróż skazańców warto korzystać w trakcie każdej nowej potyczki w końcowej fazie gry. Za każdym razem upewnij się jednak żeby obok siebie stanęło kilku skazańców, gdyż atak ten możesz przeprowadzić tylko raz w danej lokacji. |
Multiple Frequency Detonator | żel | Praktycznie bezużyteczna umiejętność, dzięki której możesz detonować wybrane przez siebie ładunki. Upgrade zakup tylko jeśli podobają Ci się "zabawy" z żelem. W przeciwnym wypadku w zupełności wystarczy opcja standardowej detonacji wszystkich ładunków. |
Auto Proximity Detonation | żel | Minimalnie ciekawszy upgrade od powyższego. Dzięki tej umiejętności nie musisz martwić się o to czy podłożony ładunek zdetonujesz we właściwym momencie. |
Cryptographic Range Amplifier | sekwencer | Upgrade ten powinieneś wybrać od razu po odblokowaniu sekwencera. Pozwoli Ci to na uzyskanie dostępu do niedostępnych w inny sposób sekretów. |
Cryptographic Power Amplifier | sekwencer | Ten upgrade z kolei dobrze byłoby wybrać po uzyskaniu Cryptographic Range Amplifiera, najlepiej w momencie awansu na kolejny poziom doświadczenia. |