Botanical Gardens (cz.2) | Opis przejścia Batman Arkham Asylum poradnik Batman: Arkham Asylum
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Na początek schowaj się za niewielkim murkiem. Musisz nieustannie obserwować pozycję widocznego w tle przeciwnika, pomagając sobie przybliżeniem obrazu oraz trybem detektywa. Nie możesz się naturalnie ruszać jeśli będzie spoglądał w Twoją stronę. Po tym jak się odwróci ostrożnie podejdź do drugiego murku, bliższego jego pozycji.
Po lewej stronie zauważysz pokazane na pierwszym screenie wejście do szybu wentylacyjnego. Tradycyjnie już zaczekaj aż skazaniec obróci się i szybko przejdź do wnęki. Batman na całe szczęście ciszej niż zazwyczaj odblokuje sobie przejście. Tu będziesz musiał kilkakrotnie skorzystać z haka.
Docelowo powinieneś dotrzeć do drugiego szybu wentylacyjnego. Przejdź przez szyb i pozbądź się kratki. Znajdujesz się teraz praktycznie na samej górze i dobrze byłoby od tego miejsca używać trybu detektywa do monitorowania poczynań wartowników. Udaj się w lewo, ustawiając się w pokazanym na drugim screenie miejscu.
Z tego samego miejsca musisz poszybować na znajdującą się bezpośrednio przed Tobą nieco niższą półkę. Tu przyczep się do wyższej półki, lecz pozostań w pokazanej na drugim screenie pozycji. Pozostaw załączony tryb detektywa i zaczekaj aż widoczny przed Tobą wartownik odwróci się i wyruszy w prawo.
Podbiegnij kawałek do przodu i zeskocz na niższą półkę. W pokazanym na pierwszym screenie miejscu chwyć się krawędzi balkoniku. Pozostając w takiej właśnie pozycji zacznij przemieszczać się w prawo, aż dotrzesz do pokazanego na drugim screenie końca balkoniku. Musisz teraz podjąć decyzję w jaki sposób chcesz usunąć operatora klatek z uwięzionymi osobami.
Pierwszy wariant zakłada wspięcie się na balkonik i skorzystanie z pokazanej na pierwszym screenie drabiny. Równolegle musiałbyś jednak uważać na dwóch przeciwników (tego na balkoniku i na operatora). Drugi wariant zakłada zeskoczenie na dół i skorzystanie z pokazanego na drugim screenie przejścia. Po odblokowaniu kratki musiałbyś parę razy użyć haka.
Niezależnie od wybranej taktyki działania musisz wykonać egzekucję na przeciwniku znajdującym się w pomieszczeniu z wajchą. Nie przejmuj się tym, że możesz zostać teraz zauważony, bo nic nie zagrozi już uwięzionym osobom. Jeśli zauważy Cię gostek z niższego balkoniku to załatw go po tym jak skorzysta z drabiny. W przeciwnym wypadku zeskocz na dół i zaczaj się na niego.
Oprócz wspomnianego wyżej delikwenta do wyeliminowania jest jeszcze trzech innych skazańców. W celu dotarcia tego pokazanego na pierwszym screenie osobnika skorzystaj z najbliższego balkoniku i upewnij się, że podąża w przeciwną stronę. Jego kolega stoi kawałek dalej (drugi screen), tak więc będzie jeszcze łatwiej.
Ostatni przeciwnik patroluje teren na dole. Dobrze byłoby zająć się nim od razu po zlikwidowaniu poprzedniego wartownika, tak by nie zainteresował się alarmem z obroży kolegi. Po uwolnieniu cywilów możesz porozmawiać z Robertem Stirlingiem. Załącz tryb detektywa i podążaj zgodnie z pojawiającymi się śladami.
Docelowo musisz dotrzeć do pokazanej na pierwszym screenie skrytki, która będzie widoczna jedynie z poziomu trybu detektywa. Wciśnij klawisz akcji i użyj sekwencera na odsłoniętym urządzeniu. Podobnie jak w przypadku panelu z pomieszczenia z generatorem, będziesz musiał rozbroić trzy części panelu.
Zauważ, że złamanie wszystkich zabezpieczeń spowodowało odblokowanie przejścia prowadzącego do strefy Titan Production Facility. Udaj się w to miejsce i przygotuj do stoczenia walki z dwoma zmutowanymi stworami, podobnymi do Bane'a, którego pokonałeś nieco wcześniej.