Caves #2 (cz.2) | Opis przejścia Batman Arkham Asylum poradnik Batman: Arkham Asylum
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Po chwili ponownie skręć na wschód i przeskocz nad bramką. To kolejne miejsce, w którym pojawienie się Killer Croca jest niemal pewne, choć tym razem wystarczy użyć Bataranga. Kawałek dalej ponownie zmuszony zostaniesz do odbycia sprintu. Po dotarciu do nowego korytarza skręć na południe i podążaj w tym właśnie kierunku.
Kontynuuj przeprawę na południe, a już po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym będzie znajdował się pokazany na pierwszym screenie ostatni zbiornik. Pobierz próbki i obejrzyj krótką cut-scenkę informującą o pozostawieniu nadajnika, który pomoże Ci w powrocie do miejsca startu. Uważaj równolegle na Killer Croca, który może się tu wkrótce pojawić (drugi screen).
Ruszaj na północ. W trakcie przeprawy przez kanały dokładnie obserwuj odczyty pojawiające się na ekranie, gdyż urządzenie za każdym razem poinformuje Cię o wybraniu złej ścieżki. W kilku miejscach zmuszony zostaniesz do podjęcia sprintu, ale nie powinno z tym być większych problemów.
Po drodze miniesz jeden ze zbadanych już pojemników z zarodnikami (pierwszy screen). Uważaj nie tylko na próby podważenia kładki przez Killer Croca, ale również na jego bardziej bezpośrednie ataki, powstrzymując jego zapędy z wykorzystaniem Bataranga. Gra powinna utworzyć nowy checkpoint na około 140 metrów od celu (drugi screen).
Niedługo po zapisaniu stanu gry kamera zmieni swoją pozycję. Począwszy od tego miejsca czeka Cię już wyłącznie ucieczka przed bossem. Naturalnie najważniejszą rzeczą jest w tym przypadku to żeby się nie zatrzymywać. Ignoruj natomiast napotykane po drodze bramki, bo Batman automatycznie będzie się po nich wspinał.
Po dotarciu do korytarza prowadzącego bezpośrednio do miejsca startu w dalszym ciągu biegnij w stronę dolnej części ekranu. Zatrzymaj się dopiero przy zamkniętej kracie i SZYBKO wybierz z inwentarza urządzenie do sterowania wybuchowym żelem. Przytrzymaj klawisz gotowości i zdetonuj ładunki gdy pojawi się przy nich Killer Croc (screen). Po eksplozji obejrzyj cut-scenkę.
Po znalezieniu się w częściowo zalanym tunelu podejdź kawałek do przodu i obróć się w prawo. W pokazanym na pierwszym screenie miejscu musisz użyć Line Launchera. Skorzystaj z pobliskich drzwi by przenieść się do strefy Old Sewer. Tu wybierz pokazany na drugim screenie korytarz, prowadzący na wschód.
Za rogiem wpadniesz na większą grupę przeciwników. Wrogów dobrze byłoby zaskoczyć, a konkretnie gostka wyposażonego w broń palną. W trakcie właściwej potyczki również uważaj na to żeby któremuś z przeciwników nie przyszło do głowy podnieść broni kolegi. Po wygranej bitwie przedostań się do pokazanego na drugim screenie szybu wentylacyjnego.
Przejdź kawałek dalej i ustaw się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu, odczekując aż zostaniesz wpuszczony do sekcji The Batcave. Tu musisz przeskoczyć nad mijaną już wcześniej przepaścią i w pokazanym na drugim screenie miejscu wyjść na gorę. Po obejrzeniu cut-scenki automatycznie nagrodzony zostaniesz nowym gadżetem. Będzie to Ultra Batclaw, czyli ulepszona wersja używanego dotąd Batclawa.
Główne funkcje nowego gadżetu polegają na tym, że będziesz mógł łapać do trzech przeciwników naraz oraz wyrywać z większej odległości wybrane fragmenty ścian. Wybierz od razu ten przedmiot z inwentarza i użyj Ultra Batclawa na pokazanej na pierwszym screenie ścianie. Po jej wyrwaniu wskocz do środka i skorzystaj z haka by przedostać się na górę.