Caves #2 (cz.4) | Opis przejścia Batman Arkham Asylum poradnik Batman: Arkham Asylum
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Wybierz sobie z inwentarza Ultra Batclaw i wyceluj w znajdujący się nad Tobą fragment ściany. Wyrwij ten obiekt, ale nie rezygnuj jeszcze z korzystania ze wspomnianego gadżetu. Cofnij się troszeczkę i zaczekaj aż przy krawędzi pojawi się trzech wrogów. Złap ich z użyciem Ultra Batclawa i zrzuć na dół.
Po wykonaniu opisanej wyżej akcji skorzystaj z haka w celu przedostania się do pomieszczenia oznaczonego jako Pump Control Room. Rozpraw się z ostatnim przeciwnikiem, co pozwoli Ci na automatyczne zabezpieczenie tego pomieszczenia. Wybierz teraz pokazany na drugim screenie korytarz i przejdź do strefy Pressure Control Junction.
Ruszaj na północ. Po dotarciu do nowego pomieszczenia rozpraw się z dwoma standardowymi przeciwnikami. Możesz teraz udać się w lewo lub w prawo. Ja w pierwszej kolejności proponuję wybrać wschodni korytarz. Po kilku chwilach dotrzesz do znacznie większego pomieszczenia, oznaczonego jako Control Room.
Oczyszczenie tego pomieszczenia nie będzie łatwe, głównie z racji złego rozmieszczenia gargulców i rozstawienia wrogów blisko siebie. Na początek udaj się błyskawicznie prosto i zaskocz od tyłu pokazanego na pierwszym screenie wartownika. Po udanej egzekucji wycofaj się szybko do korytarza, z którego przyszedłeś. Użyj haka żeby przedostać się na górny balkonik (Batman powinien tam automatycznie kucnąć).
Jeżeli posiadasz upgrade pozwalający na detonowanie obroży skazanych to warto byłoby go teraz wykorzystać, a konkretnie gdy przeciwnicy stoją jeszcze blisko siebie (pierwszy screen). W przeciwnym wypadku od razu będziesz musiał przystąpić do mozolnej eliminacji wrogów. Za każdym razem używaj Batarangów, w miarę możliwości jednocześnie ogłuszając dwa lub trzy stojące obok siebie postaci.
Po ogłuszeniu przeciwników szybko zeskakuj na dół i dobijaj JEDNEGO z leżących wrogów zanim reszta pozbiera się z ziemi i zanim nadbiegną posiłki. Powracaj na niewielki balkonik, z którego zaczynałeś lub na gargulce, które nie będą na szczęście zaminowane. W miarę możliwości unikaj odniesienia poważniejszych obrażeń.
Z innych ruchów godnych odnotowania warto też wymienić używanie żelu do tworzenia min, korzystanie z szybów wentylacyjnych (pierwszy screen), stosowanie ataków typu Glide Kick (drugi screen) oraz niszczenie fragmentów otoczenia. W tym ostatnim przypadku musisz naturalnie zadbać o odpowiedni moment detonacji, kontrolując sytuację z odległości.
Skieruj się w stronę pokazanego na pierwszym screenie pomieszczenia kontrolnego. Po wejściu do środka zlokalizuj panel kontrolny i użyj na nim sekwencera. Możesz już wyjść na zewnątrz. W okolicy pojawiło się dwóch nowych przeciwników, ale ich eliminacja powinna przebiec bezproblemowo.
Po wygranej walce możesz powrócić do strefy Pressure Control Junction. Tym razem kieruj się na zachód. W pokazanym na pierwszym screenie miejscu wybierz zachodnie przejście, a już po kilku chwilach dotrzesz do drzwi prowadzących do strefy oznaczonej jako Pump Room. Wejdź do środka.
Na dole znajduje się kilku przeciwników, wśród których nie brakuje po jednym gostku z karabinem, paralizatorem i nożem. Atak możesz rozpocząć na dwa sposoby, a mianowicie zeskakując na zbira wyposażonego w broń palną i błyskawicznie go dobijając (pierwszy screen) lub ogłuszając jego i dwóch innych z użyciem Batarangów (drugi screen).