Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 16 maja 2021, 11:43

autor: Marek Jura

Pan Tak z Fallouta: New Vegas. Towarzysze z gier RPG, których nie zapomnimy!

Spis treści

Pan Tak z Fallouta: New Vegas

  1. Debiut: 2010
  2. Ostatnie pojawienie się: 2010
  3. Przydatność w walce: mizerna (rzadko, jeżeli w ogóle, pojawia się przy graczu w chwili zagrożenia)

Pana Tak nie sposób zapomnieć. W przeciwieństwie do zdecydowanej większości postaci z tej listy nie dlatego jednak, że jest tak oryginalny, a dlatego, że ciągle zachowuje irytująco dobry humor. Co więcej, nie można go zabić, nawet gdy ma się na to ogromną ochotę. To znaczy można, ale co z tego, skoro działający na nerwy robot zaraz się odradza.

Choć New Vegas, w przeciwieństwie do bethesdowych Falloutów, może pochwalić się naprawdę wciągającym wątkiem głównym, dorównującym tym z dwóch pierwszych części cyklu, towarzysze nie są tu, niestety, wiele lepsi niż w „trójce”. Niby mają jakąś osobowość, niby można z nimi całkiem długo pogadać, ale jakoś trudno poczuć podobną więź co we wcale nie lepszym fabularnie pierwszym Mass Effekcie czy Dragon Age’u. Na tym tle wyróżnia się (niestety) tylko Pan Tak.

Tak naprawdę nie towarzyszy on nam przez całą rozgrywkę. Ot, pojawia się wtedy, kiedy akurat żadne inne wydarzenia z gry nas nie zirytują, i niezmiennie optymistycznym tonem informuje o planie twórcy, Benny’ego lub swoim własnym (łatwo się w tym pogubić). Sekuritrona, w przeciwieństwie do takich tuzów jak Cezar czy nawet Pan House, znacznie trudniej się pozbyć. Na szczęście jak zawsze z pomocą przychodzą moderzy. Irytującego robota da się więc nie tylko wyeliminować, ale też zmienić mu „twarz” albo nawet rolę w grze. Polecam, po tygodniach użerania się z New Vegas nic tak nie uszczęśliwia jak zemsta na wiecznie uśmiechniętym Panu Taku.

Zostało jeszcze 37% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Drużynowe RPG wolisz przechodzić w pojedynkę czy z drużyną?

Zawsze w pojedynkę
19,3%
Przed wyruszeniem w drogę, należy zebrać drużynę!
74,2%
To zależy, czy gra daje bonusy za przechodzenie solo czy nie.
6,6%
Zobacz inne ankiety
Najlepsze gry RPG wszech czasów - lista top 100 erpegów. Edycja 2024
Najlepsze gry RPG wszech czasów - lista top 100 erpegów. Edycja 2024

Mamy już listopad, a 2024 rok nadal nie przyniósł nam takiej perełki w gatunku RPG jak ubiegłoroczny Baldur's Gate 3. Czy to oznacza, że w tym roku fani produkcji role playing nie mają w co grać? Bynajmniej.

Poznajcie 14 najpopularniejszych gier RPG na świecie
Poznajcie 14 najpopularniejszych gier RPG na świecie

Popularność można mierzyć różną miarą. Sprawdziliśmy, jakie gry RPG są na liście najpopularniejszych na świecie na podstawie liczby sprzedanych egzemplarzy.

Niezłe gry RPG, w których kontynuacje raczej nie zagramy
Niezłe gry RPG, w których kontynuacje raczej nie zagramy

Wiele gier czy serii RPG zasługiwało na porządne kontynuacje, a od lat kurzy się na półce z marnymi perspektywami na przyszłość. Oto smutne przypomnienie świetnych produkcji tego typu, na których sequele raczej się nie zanosi.