Atak DLC. Mroczna przyszłość pod znakiem abonamentów
Spis treści
Atak DLC
Atak DLC
Abonamenty stwarzają również problemy natury finansowej. Game Pass i jemu podobne w oczywisty sposób uderzają w sprzedaż gier pudełkowych – mało osób zdecyduje się na zakup tytułu za 200 zł, jeśli może go mieć w ramach usługi za ułamek tej kwoty. Im abonamenty będą silniejsze, tym bardziej ucierpi sprzedaż pudełkowa. Nawet jeśli dana gra nie pojawi się od razu w Game Passie, wzrośnie odsetek graczy, którzy przedkładać będą czekanie, choćby i nawet kilka miesięcy, nad kupowanie.
Oznacza to, że dla twórców obecność w Game Passie i jemu podobnych stanie się konieczna do przetrwania. I tu pojawia się kwestia rozliczeń. Obecnie, dopóki programy tego typu raczkują, wszystko jeszcze się spina. Ale w przyszłości, gdy abonamenty staną się dominującą formą dostarczania gier, trudno wyobrazić sobie sytuację, w której Microsoft za każdą produkcję dostępną w swojej usłudze płaci takie pieniądze, by zrekompensować olbrzymie zmniejszenie wyników sprzedaży bezpośredniej. Twórcy zaczną być stratni na tym całym interesie.
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie