autor: Kamil Zwijacz
Stories Untold – horrorcepcja w stylu retro. Steamowy Poszukiwacz Skarbów: Część IV
Spis treści
Stories Untold – horrorcepcja w stylu retro
- Gatunek: przygodówka
- Producent: No Code
- Cena: 9,99 euro – ok. 43 zł
W ostatnich latach gatunek horrorów przeżywa drugą młodość, dzięki czemu dane nam było poznać takie perełki jak Amnesia: Mroczny obłęd, Outlast, Resident Evil VII: Biohazard czy też polskie Layers of Fear. Twórcy Stories Untold postanowili jednak podejść do tematu zupełnie inaczej i choć akcja obserwowana jest oczami bohatera, to rozgrywka nie przypomina tego, co znamy z konkurencyjnych dzieł.
W produkcji poznajemy cztery odrębne historie. Postać „kierowana” przez gracza przez większość czasu siedzi nieruchomo na krześle, choć może się rozglądać po pomieszczeniu. W zależności od opowieści tkwimy np. przy komputerze i czytamy wyświetlające się na ekranie monitora teksty. Fabułę rozwijamy, wprowadzając w języku angielskim odpowiednie komendy, np. rozejrzyj się, otwórz drzwi, wróć do poprzedniego pomieszczenia itd.
Innym razem trafiamy do laboratorium, gdzie mieści się widoczny na powyższym screenie sprzęt oraz komputer. Korzystając z niego, otrzymujemy wskazówki, co należy robić dalej. Musimy np. użyć na obiekcie testowym odpowiedniej wiązki lasera, ustawić dźwięk na określoną częstotliwość i nie tylko. W ten sposób przeprowadzamy kolejne eksperymenty, doprowadzając historię do końca.
No dobra, ale gdzie tu jakieś straszenie? W Stories Untold nie ma zombie, walk, ucieczek itd., niemniej podczas gry dzieją się dziwne rzeczy. To lampa zaczyna mrugać, zegar wyświetla godzinę, o której przed chwilą przeczytaliśmy na monitorze, znikąd przed oczami pojawia się twarz kobiety i nie tylko. Zawału raczej nikt nie dostanie, ale atmosfera z pewnością jest niepokojąca.
Jak widać, Stories Untold to dość niecodzienny projekt, jednak opowiadane historie okazują się naprawdę intrygujące. Samo ich przedstawienie również wydaje się unikatowe, w końcu tekstowe przygodówki to obecnie bardzo niszowy gatunek. Niemniej zabawa jest przednia, choć krótka, ale nie można mieć wszystkiego, prawda?