S.T.A.L.K.E.R. 2. Skyrim 2 – gry, na które niecierpliwie czekamy
Spis treści
S.T.A.L.K.E.R. 2

- Producent: GSC Game World
- Ostatnia odsłona w: 2009 roku (S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci)
Seria S.T.A.L.K.E.R. cieszy się niemalże kultowym statusem w pewnej – i to wcale niemałej – niszy graczy, którzy po trzech powiązanych fabularnie i stworzonych na tym samym silniku tytułach na pewno chętnie odkryliby całkowicie nowy rozdział w historii Strefy w ulepszonej oprawie. Ponowna wycieczka do Zony w produkcji ukraińskiego GSC Game World byłaby gwarancją prawdziwego wyzwania, niebezpiecznego, ale intrygującego świata oraz gęstej, ponurej atmosfery, która stała się znakiem rozpoznawczym poprzednich odsłon.
I w połowie 2010 roku marzenia miłośników cyklu wreszcie się ziściły – deweloperzy zapowiedzieli S.T.A.L.K.E.R.-a 2, działającego na nowym, napisanym specjalnie z myślą o tej pozycji silniku, z premierą planowaną na rok 2012. Nie podano żadnych konkretów, ale sama wizja kolejnej okazji do zanurzenia się w tym pełnym anomalii, mutantów i wojujących frakcji uniwersum wystarczyła, by fani zaczęli wyczekiwać gry z wypiekami na twarzy. Niestety, zaledwie kilkanaście miesięcy od ujawnienia projektu pojawiły się pierwsze pogłoski na temat zamknięcia GSC Game World, a w grudniu 2011 roku ukraiński zespół przestał istnieć.
Trzy lata temu wznowił jednak działalność, a marka S.T.A.L.K.E.R. nadal pozostaje w jego rękach, toteż szanse na oficjalną kontynuację nie zostały kompletnie pogrzebane. Z drugiej strony, jeśli miałaby ona prezentować taką jakość jak chłodno przyjęci Kozacy 3, może lepiej, byśmy jeszcze trochę poczekali na następną wyprawę do wirtualnej Zony.