Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 lutego 2018, 11:30

S.T.A.L.K.E.R. 2. Skyrim 2 – gry, na które niecierpliwie czekamy

Spis treści

S.T.A.L.K.E.R. 2

Za rok minie dekada od premiery ostatniej gry z serii S.T.A.L.K.E.R. O kontynuacji na razie nic nie wiadomo... - 2018-02-03
Za rok minie dekada od premiery ostatniej gry z serii S.T.A.L.K.E.R. O kontynuacji na razie nic nie wiadomo...
  1. Producent: GSC Game World
  2. Ostatnia odsłona w: 2009 roku (S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci)

Seria S.T.A.L.K.E.R. cieszy się niemalże kultowym statusem w pewnej – i to wcale niemałej – niszy graczy, którzy po trzech powiązanych fabularnie i stworzonych na tym samym silniku tytułach na pewno chętnie odkryliby całkowicie nowy rozdział w historii Strefy w ulepszonej oprawie. Ponowna wycieczka do Zony w produkcji ukraińskiego GSC Game World byłaby gwarancją prawdziwego wyzwania, niebezpiecznego, ale intrygującego świata oraz gęstej, ponurej atmosfery, która stała się znakiem rozpoznawczym poprzednich odsłon.

I w połowie 2010 roku marzenia miłośników cyklu wreszcie się ziściły – deweloperzy zapowiedzieli S.T.A.L.K.E.R.-a 2, działającego na nowym, napisanym specjalnie z myślą o tej pozycji silniku, z premierą planowaną na rok 2012. Nie podano żadnych konkretów, ale sama wizja kolejnej okazji do zanurzenia się w tym pełnym anomalii, mutantów i wojujących frakcji uniwersum wystarczyła, by fani zaczęli wyczekiwać gry z wypiekami na twarzy. Niestety, zaledwie kilkanaście miesięcy od ujawnienia projektu pojawiły się pierwsze pogłoski na temat zamknięcia GSC Game World, a w grudniu 2011 roku ukraiński zespół przestał istnieć.

Trzy lata temu wznowił jednak działalność, a marka S.T.A.L.K.E.R. nadal pozostaje w jego rękach, toteż szanse na oficjalną kontynuację nie zostały kompletnie pogrzebane. Z drugiej strony, jeśli miałaby ona prezentować taką jakość jak chłodno przyjęci Kozacy 3, może lepiej, byśmy jeszcze trochę poczekali na następną wyprawę do wirtualnej Zony.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Borderlands 3 się uda? Wszystkie grzechy Gearbox Software
Borderlands 3 się uda? Wszystkie grzechy Gearbox Software

Zapowiedź Borderlands 3 wywołała ekstazę wśród graczy, którzy chyba zapomnieli, że za tytułem tym stoi Gearbox Software, firma wielu hitów, ale i głośnych porażek. Oto różne grzechy twórców nowych Borderlandsów.

Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji

Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.

Najbardziej oczekiwane gry 2018 roku – to mogą być hity!
Najbardziej oczekiwane gry 2018 roku – to mogą być hity!

Świetny dla graczy rok 2017 jeszcze się nie skończył, a my już nie możemy się doczekać, co przyniesie następny. W poniższym zestawieniu prezentujemy Wam osiemnaście produkcji, na które redakcja naszego serwisu czeka z wypiekami na twarzy.