Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Gothic Publicystyka

Publicystyka 4 października 2020, 11:30

autor: Karol Laska

Świat gry jako dynamicznie funkcjonujący ekosystem. Pomysły z Gothica, których nie ma w nowych grach

Spis treści

Świat gry jako dynamicznie funkcjonujący ekosystem

Khorinis nie potrzebuje Bezimiennego do tego, aby mogło sobie normalnie funkcjonować.

Każdy sobie rzepkę skrobie

Kiedy poruszacie się po otwartym świecie i spotykacie różnych NPC, byłoby fajnie, gdyby byli oni czymś więcej niż gadającymi ludkami przybitymi do podłoża. No i trzeba przyznać, że w Gothicu jedynymi faktycznie statycznymi bohaterami są strażnicy pilnujący wejść do obozów, choć i ich można sprowokować. Ludzie z sekty na bagnach palą sziszę, niektórzy mieszkańcy Starego Obozu wyrabiają broń, a zbieracze z Nowego Obozu pracują na polu ryżowym. Świat przedstawiony po prostu żyje.

Podobnie zresztą bywa z potworami, które potrafią wykazać się inteligencją. Gobliny zakładają swoje obozy w jaskiniach i trzymają się raczej w grupach, atakują także z przewagą liczebną. Ścierwojady zaś wydłubują sobie jakieś okruchy z trawy i dopiero gdy do nich podejdziemy, przybierają ostrzegawczą pozę. Jeśli zrezygnujemy z bliższego kontaktu, to i kreatury go na nas nie wymuszą. Ponadto zapadają nocą w sen. Ja wiem, że to nie powinno zaskakiwać, ale cholerna Piranha naprawdę przykładała wagę do detali.

Zostało jeszcze 52% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej

Gothic

Gothic

"Chcemy opowiadać mroczne historie z dużą dozą wolności" - rozmawiamy z twórcami Gothica i Elexa, Björnem i Jennifer Pankratz

"Gothic stał się częścią naszego życia" - powiedział Björn Pankratz, gdy spotkałem się z nim i jego żoną Jennifer. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego Polacy i Niemcy pokochali tę kultową serię oraz jakie gry będzie tworzyć nowe Pithead Studio - i nie tylko.

6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia
6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia

Mimo ponad dwóch dekad na karku, pierwszy i drugi Gothic wciąż potrafią skrywać tajemnice – nierzadko tam, gdzie gracze przestali ich szukać. Oto sześć ciekawych sekretów Gothica, których możecie nie znać.

Jestem zachwycony Kronikami Myrtany. Fani Gothica radujcie się!
Jestem zachwycony Kronikami Myrtany. Fani Gothica radujcie się!

Chyba już wiem, czemu studio Piranha Bytes nie wydało Elexa 2 w 2021 roku. Twórcy Gothica musieli się dowiedzieć, że ich konkurentem do drewnianego tronu byłyby Kroniki Myrtany – darmowy mod będący esencją ich kultowych gier.