Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Gothic Publicystyka

Publicystyka 4 października 2020, 11:30

autor: Karol Laska

Eksploracja, która nagradza i bawi. Pomysły z Gothica, których nie ma w nowych grach

Spis treści

Eksploracja, która nagradza i bawi

Nie ma lepszych jaskiń od jaskiń w Gothicu.

Jest tyle różnych dróg

Wiecie, po co istnieją dróżki w Gothicu? Żeby z nich zbaczać. Czasem po prostu warto dać ponieść się bezrefleksyjnej eksploracji, tym bardziej że twórcy sami do niej gorąco zachęcają. Na początku drugiej części gry przygotowali bardzo prostą ścieżkę od wieży Xardasa do Khorinis – jak w mordę strzelił. Zakładam, że pod bramy miasta można dostać się w niecałe dwie minuty, jeśli nie zaczepi nas po drodze żadna poczwara.

Przebycie tej odległości z pominięciem wielu pobocznych smaczków mijałoby się jednak z celem. Już na samym starcie wystarczyć skręcić lekko w lewo, by ujrzeć małe jeziorko z wodospadem. A wiecie, co robię, gdy widzę wodospady, prawda? Wbijam się w nie z nadzieją, że znajdę ukrytą jaskinię. I tym razem może jej tam nie było, ale wystarczyło wyjść z wody pomiędzy drzewa, aby natrafić na swój pierwszy łuk. Pomoże on w walce z wilkami, które czekają w ukrytej kotlince, na prawo od wytyczonej drogi. I byłbym zapomniał, spotkamy tam też Lestera, który dopiero co uciekł z obozu na bagnach. Ileż opcjonalnej treści w pierwszych kilkunastu minutach gry!

Zostało jeszcze 52% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej

Gothic

Gothic

"Chcemy opowiadać mroczne historie z dużą dozą wolności" - rozmawiamy z twórcami Gothica i Elexa, Björnem i Jennifer Pankratz

"Gothic stał się częścią naszego życia" - powiedział Björn Pankratz, gdy spotkałem się z nim i jego żoną Jennifer. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego Polacy i Niemcy pokochali tę kultową serię oraz jakie gry będzie tworzyć nowe Pithead Studio - i nie tylko.

6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia
6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia

Mimo ponad dwóch dekad na karku, pierwszy i drugi Gothic wciąż potrafią skrywać tajemnice – nierzadko tam, gdzie gracze przestali ich szukać. Oto sześć ciekawych sekretów Gothica, których możecie nie znać.

Jestem zachwycony Kronikami Myrtany. Fani Gothica radujcie się!
Jestem zachwycony Kronikami Myrtany. Fani Gothica radujcie się!

Chyba już wiem, czemu studio Piranha Bytes nie wydało Elexa 2 w 2021 roku. Twórcy Gothica musieli się dowiedzieć, że ich konkurentem do drewnianego tronu byłyby Kroniki Myrtany – darmowy mod będący esencją ich kultowych gier.