Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Activision Blizzard
i
Publicystyka 15 kwietnia 2023, 11:30

Pokaż mi swoje towary. Odkopałem zapomniane mechaniki hack’n’slashów

Spis treści

Pokaż mi swoje towary

Titan Quest: Anniversary Edition, THQ Nordic, 2016 - Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów - dokument - 2023-04-15
Titan Quest: Anniversary Edition, THQ Nordic, 2016

Zdaje się, że wszystko, co mogło zostać wymyślone w kwestii lootu, zostało już wymyślone. Przynajmniej takim obrazem systemów złomu wypadającego z wrażych kreatur raczą nas twórcy gier. Wszystko, co proponują, jest zwykle albo wiernym odwzorowaniem utrwalonych zasad, albo ich mało kreatywną interpretacją. Dołożyć coś od siebie? Nah. Kilka podtypów wyposażenia, rzadkość we wszystkich kolorach tęczy, może czasami ekwipunek klasowy, może jakiś ciekawszy crafting, implementacja systemu wytrzymałości, ot tak, dla urozmaicenia. Niekiedy ktoś wyskoczy z pożałowania godną nowalijką w stylu dwóch oddzielnych slotów na każdy z naramienników, jak w przypadku Wolcena: Lords of Mayhem. To wszystko.

I w tym momencie wchodzi on. Cały na biało. Nie rezygnuje z tego, co ma do zaoferowania gatunek. Wręcz przeciwnie – czerpie pełnymi garściami, ale dorzuca coś od siebie, coś z pozoru mało istotnego, lecz działającego jak szczypta soli w dobrym deserze – wydobywa smak. Mowa o Titan Queście nieistniejącego już studia Iron Lore i jego systemie lootu.

Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Rafał Sankowski

Rafał Sankowski

Para się publicystyką; jego teksty ukazują się zarówno na GRYOnline.pl, jak i na łamach CD-Action. W grach ceni przede wszystkim uniwersa, których może stać się częścią i uwierzyć w ich autentyzm. Patrzy na świat z dystansem. Gdy nie gra, spaceruje po lasach, śpi pod namiotem, słucha muzyki Jeremy’ego Soule’a i narzeka, że w lesie nie podają ramenu, za którym przepada.

więcej

Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG
Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG

RPG to jeden z najpopularniejszych obecnie gatunków gier komputerowych. Dziś często udaje się uczynić je przede wszystkim bardziej grywalnymi. Wciąż jednak niektóre mechaniki potrafią zniechęcić nawet do tych mocno oryginalnych produkcji.

W hack and slashach najfajniejsze są początki
W hack and slashach najfajniejsze są początki

Wiecie, co jest najlepsze w hack and slashach? Początki. To może umknąć, gdy gonimy za dopełniającym build Ostrzem Ostatecznej Zagłady, ale przypomniał mi o tym dopieszczany we wczesnym dostępie Last Epoch.