autor: Michał Marian
Margonem. Jestem hardkorem – 10 najtrudniejszych gier MMORPG
Spis treści
Margonem
W SKRÓCIE
- Producent: Garmory Games Studio
- Data premiery: 26 lutego 2006 roku
Czym jest Margonem?
Stworzona przez polskie studio Garmory przeglądarkowa gra MMORPG była początkowo jedynie tematem pracy magisterskiej jednego z twórców. Grupa studentów spotkała się w 2006 roku na Politechnice Śląskiej, gdzie najpierw rozwijała projekt hobbistycznie, by w miarę upływu czasu i napływu graczy przekształcić go w produkt komercyjny.
Dlaczego warto zagrać?
Świat tego tytułu jest dwuwymiarowy i na pierwszy rzut oka przypomina nieco bardziej dopieszczoną (i baśniową) wersję Tibii. Pozycja ta to niemal sztampowy przedstawiciel swego gatunku – na graczy czekają setki zadań do wykonania i jeszcze więcej potworów do zgładzenia. Uwagę zwraca przede wszystkim mechanika śmierci postaci – w zależności od posiadanego poziomu doświadczenia każdy zgon wymaga określonej ilości czasu na tzw. ocknięcie się.
Co ciekawe – twórcy na swojej stronie udostępniają niemal wszystkie mechanizmy (w tym dokładne wzory i wartości) rządzące rozgrywką. Nie brakuje również wzmianek o genezie warstwy fabularnej, która niemal w całości jest autorska i inspirowana legendami oraz książkami fantasy.
Główna cecha: stan śmierci wymuszający odczekanie określonego czasu na odrodzenie