autor: Michał Marian
Albion Online – oldskulowa gra dla weteranów. Jestem hardkorem – 10 najtrudniejszych gier MMORPG
Spis treści
Albion Online – oldskulowa gra dla weteranów
W SKRÓCIE
- Producent: Sandbox Interactive
- Data premiery: 17 lipca 2017 roku
Co nowego w 2019 roku?
Od 10 kwietnia 2019 roku Albion Online oficjalnie zmienił swój model biznesowy na free-to-play. O ile zazwyczaj taka transformacja oznacza kłopoty i nadejście mrocznych czasów pay-to-win, w tym przypadku musimy odnotować chwalebny wyjątek. Twórcy w dalszym ciągu opierają swój przychód na dwóch filarach – koncie premium oraz przedmiotach kosmetycznych. Jedyna różnica? Nie trzeba już kupować samej gry – każdy może wpaść tu z wizytą i sprawdzić, czy to pozycja dla niego.
Ciekawostka dla powracających fanów – jeśli zakupiliście wcześniej (tj. przed 10 kwietnia 2019 roku) pakiet startowy lub założycielski, czekają na Was specjalne prezenty – ukłon ze strony wdzięcznych twórców.
Czym jest Albion?
Albion Online był najmłodszą pozycją w naszym zestawieniu w momencie jego pierwotnej publikacji, więc od niego zaczniemy. Wydana w wakacje 2017 roku debiutancka produkcja niemieckiego studia Sandbox Interactive to swoisty powrót do korzeni gatunku MMORPG. Gra jest trudna, pełna rozbudowanych mechanizmów rządzących jej światem, a ponadto niemal każda nasza śmierć oznacza pożegnanie z całym posiadanym ekwipunkiem i zawartością niesionego plecaka. Twórcy położyli ogromny nacisk na ekonomiczną stronę tego tytułu – sytuację gospodarczą kreują wyłącznie działania graczy.
Ważnym aspektem samej rozgrywki jest także brak sztywnego podziału na klasy – to używane przez nas przedmioty decydują, jaką rolę odgrywamy. Podobnie wygląda sprawa z rozwojem postaci – im więcej korzystamy z określonego rodzaju ekwipunku lub wykonujemy określoną czynność, tym bieglejsi się w tym stajemy.
Świat gry
Świat Albionu Online podzielony jest na różniące się kolorami strefy (niebieskie, żółte, czerwone i czarne). Dwie pierwsze zapewniają graczom bezpieczeństwo, gdyż nie można tam stracić posiadanego wyposażenia, natomiast śmierć na terenie jednej z dwóch pozostałych równa się przepadkowi wszystkiego, co aktualnie posiadamy.
Główna cecha: full drop przy śmierci