Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 lipca 2022, 16:09

Tom Clancy’s H.A.W.X.. Wielkie marki, o których zapomniał Ubisoft

Spis treści

Tom Clancy’s H.A.W.X.

  1. Gatunek: zręcznościówka lotnicza
  2. Jak długo już czekamy: 12 lat

Dziś pewnie mało kto pamięta, że ze znanych dużych wydawców to właśnie Ubisoft był najdłużej wierny realistycznym symulatorom lotniczym. Pod jego skrzydłami w 2003 roku ukazała się gra Lock On, która do dziś jest bazą platformy DCS World. A gdy rynek przejęły konsole i standardem stało się granie na padzie, stworzono markę H.A.W.X., czyli bardzo zręcznościowe latanie w stylu serii Ace Combat, z dodatkiem nazwiska Toma Clancy’ego, by uwiarygodnić fabularną kampanię ze współczesnymi maszynami bojowymi. Uniwersum H.A.W.X.-a było zresztą powiązane z grą Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 – obie pozycje uzupełniały się, oferując wojnę na lądzie i w powietrzu.

Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którą z tych firm lubisz najmniej?

Activision Blizzard
22,9%
Electronic Arts
63%
Ubisoft
14,1%
Zobacz inne ankiety
Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3
Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3

David Mullich, reżyser tak kultowych gier jak Heroes of Might and Magic 3 czy producent Vampire: The Masquerade - Bloodlines, spotkał się z nami i porozmawiał o wszelkich sukcesach i błędach przeszłości dotyczących jego kariery w gamedevie.

Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?
Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?

Far Cry 6 przypomniał mi pewną ważną rzecz o Ubisofcie, z której zdaję sobie sprawę od dłuższego czasu. Ta firma ma nas wszystkich za naiwnych głupków. Obiecuje złote góry, a daje… sami wiecie co.

Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji
Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji

Są doskonałe gry, ale są i serie które do dziś wspominamy jako całość, które przez lata nas nie zawiodły i którym miejsce na tej liście się po prostu należało. Oto nasz, redakcyjny wybór najlepszych serii gier.