Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 lipca 2022, 16:09

Rainbow Six – kampania singlowa. Wielkie marki, o których zapomniał Ubisoft

Spis treści

Rainbow Six – kampania singlowa

  1. Gatunek: strzelanina taktyczna
  2. Jak długo już czekamy: 17 lat (14, jeśli jest się fanem serii Vegas) – Siege’a i Extraction nie liczę

Rainbow Six to następna gra, na którą niby nie trzeba specjalnie czekać, bo przecież serwery Siege’a mają się dobrze i graczy nie brakuje. Ale sieciowa strzelanka to nie to samo co pełnoprawna kampania fabularna dla pojedynczego gracza. Taki tryb miał się nawet pojawić w Siege’u, tyle że później porzucono ten pomysł – ostała się tylko jedna misja jako finał samouczka. Pierwsza część R6 powstawała wraz z powieścią Toma Clancy’ego, dzięki czemu jej kampania miała naprawdę solidne fundamenty. Późniejsze odsłony – Rogue Spear i Raven Shield ze swoimi dodatkami – również były pod tym względem bardzo dobre, nie porzucając przy tym realistycznej rozgrywki z rozbudowaną opcją planowania misji.

Dopiero kolejne części Vegas z 2006 i 2008 roku, przeznaczone głównie na konsole, mocno uprościły ten element. Były to już typowe gry akcji, odstające od swoich taktycznych korzeni i prozy Toma Clancy’ego.

Zostało jeszcze 69% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którą z tych firm lubisz najmniej?

Activision Blizzard
22,9%
Electronic Arts
63%
Ubisoft
14,1%
Zobacz inne ankiety
Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3
Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3

David Mullich, reżyser tak kultowych gier jak Heroes of Might and Magic 3 czy producent Vampire: The Masquerade - Bloodlines, spotkał się z nami i porozmawiał o wszelkich sukcesach i błędach przeszłości dotyczących jego kariery w gamedevie.

Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?
Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?

Far Cry 6 przypomniał mi pewną ważną rzecz o Ubisofcie, z której zdaję sobie sprawę od dłuższego czasu. Ta firma ma nas wszystkich za naiwnych głupków. Obiecuje złote góry, a daje… sami wiecie co.

Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji
Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji

Są doskonałe gry, ale są i serie które do dziś wspominamy jako całość, które przez lata nas nie zawiodły i którym miejsce na tej liście się po prostu należało. Oto nasz, redakcyjny wybór najlepszych serii gier.