Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 lipca 2022, 16:09

Ghost Recon. Wielkie marki, o których zapomniał Ubisoft

Spis treści

Ghost Recon

  1. Gatunek: strzelanina taktyczna
  2. Jak długo już czekamy: 3 lata, ale tak naprawdę to 15 lub więcej

Tak, racja. To nie jest marka zapomniana ani wytęskniona seria, której dawno nie widzieliśmy, tylko raczej... kompletnie zniszczona, zepsuta. Zrobiono z nią wiele rzeczy wbrew oczekiwaniom społeczności, zwłaszcza najwierniejszych fanów pamiętających jej początki jako wymagającej strzelaniny taktycznej z wciągającą fabułą godną nazwiska Toma Clancy’ego. Wystarczy wspomnieć próbę zmienienia jej w battle royale, z czego na szczęście zrezygnowano. W 2017 roku pojawiła się gra Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, która zmieniła dotychczasową taktyczną rozgrywkę w pojedynczych misjach w typowy otwarty „ubiświat”. Było dziwnie, ale dało się to jeszcze jakoś przełknąć dzięki cudownym krajobrazom Boliwii oraz dużej swobodzie w wypełnianiu misji.

Sukces gry skłonił wydawcę do pójścia za ciosem i dość nieoczekiwanie w 2019 pojawił się sequel – Breakpoint. W tym przypadku już jednak przeholowano. Akcję gry osadzono w fikcyjnej krainie, a taktyczne strzelanie zastąpiły sklepiki z mikrotransakcjami, sezony, dzienne wyzwania, no i zupełnie niepasujące tu mechaniki looter shootera z bronią i ekwipunkiem zmieniającym magicznie statystyki, niczym miecze i eliksiry w RPG fantasy.

Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którą z tych firm lubisz najmniej?

Activision Blizzard
22,9%
Electronic Arts
63,1%
Ubisoft
14,1%
Zobacz inne ankiety
Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3
Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3

David Mullich, reżyser tak kultowych gier jak Heroes of Might and Magic 3 czy producent Vampire: The Masquerade - Bloodlines, spotkał się z nami i porozmawiał o wszelkich sukcesach i błędach przeszłości dotyczących jego kariery w gamedevie.

Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?
Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?

Far Cry 6 przypomniał mi pewną ważną rzecz o Ubisofcie, z której zdaję sobie sprawę od dłuższego czasu. Ta firma ma nas wszystkich za naiwnych głupków. Obiecuje złote góry, a daje… sami wiecie co.

Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji
Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji

Są doskonałe gry, ale są i serie które do dziś wspominamy jako całość, które przez lata nas nie zawiodły i którym miejsce na tej liście się po prostu należało. Oto nasz, redakcyjny wybór najlepszych serii gier.