Might & Magic: Heroes VII PC
Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy.
Might & Magic: Heroes VII Premiera PC
29września2015
pudełko PL
29września2015
Steam
29września2015
producent: Limbic Entertainment wydawca: Ubisoft wydawca PL: Ubisoft Polska Strona oficjalna
Polskie napisy i dialogi
Gry podobne do Might & Magic: Heroes VII
Total War: Warhammer III
Age of Wonders 4
Total War: Warhammer II
Might & Magic: Heroes VII to siódma główna odsłona kultowej serii strategii turowych w realiach fantasy. Tak jak dwie poprzednie odsłony, siódemka powstała pod auspicjami firmy Ubisoft, ale zadanie wyprodukowania gry po raz kolejny powierzono nowemu deweloperowi. Tym razem padło na niemieckie studio Limbic Entertainment, czyli zespół, który wcześniej opracował dodatki do Might & Magic: Heroes VI oraz osadzone w tym samym uniwersum RPG Might & Magic X: Legacy.
Fabuła
Historia opowiadana przez Might & Magic: Heroes VII rozgrywa się dziesięć lat po wydarzeniach z Heroes of Might and Magic V, a jej centralnym punktem jest wojna domowa toczona o tron Imperium. Kampania koncentruje się na młodym księciu z rodu Gryfów imieniem Ivan, który w celu zdobycia korony utworzył tzw. Radę Cieni, zrzeszającą przedstawicieli sześciu frakcji. By pomóc bohaterowi osiągnąć zwycięstwo, doradcy raczą go opowieściami o dawnych dziejach swoich ludów – przedstawionymi w formie osobnych kampanii do przejścia. Dzięki takiemu rozwiązaniu tryb fabularny ma bardzo nieliniową strukturę.
Mechanika
Might & Magic: Heroes VII oferuje sześć grywalnych frakcji. Znalazły się wśród nich Przystań, Akademia, Twierdza, Nekropolis, Sylvan oraz Lochy (dwie ostatnie zostały wybrane przez graczy w sieciowym głosowaniu). Podstawowe mechanizmy zabawy oparto na rozwiązaniach z poprzednich części. Gra stanowi więc mieszankę turowej strategii z elementami RPG. W czasie zabawy zwiedzamy rozległe mapy, zbieramy surowce i rozbudowujemy swoje miasta. Oprócz tego w międzyczasie rozwijamy bohaterów, rekrutujemy jednostki i toczymy boje na pełnych detali mapach bitewnych.
Autorzy wysłuchali sugestii fanów i w Might & Magic: Heroes VII przywrócili wiele rozwiązań, których brakowało w Heroes VI. Przede wszystkim zrezygnowano z uproszczonego modelu ekonomicznego, przywracając siedem odmian surowców w miejsce czterech. Każda frakcja dostała dwuwymiarowy ekran miasta z pojedynczymi animowanymi elementami (w „szóstce” to samo znalazło się dopiero po wypuszczeniu patcha 1.5). Usunięty został system transformacji podbitych zamków, więc np. zajęta Nekropolia nie przeobraża się już automatycznie we właściwy naszemu bohaterowi typ miasta. Jednostki straciły możliwość teleportowania się między lokacjami (znów konieczne jest korzystanie z karawan). Powróciło wykorzystywanie machin oblężniczych – balist, namiotów medyków i ich odpowiedników – podczas bitew. Ponadto przywrócono klasyczną księgę zaklęć i naukę czarów przez odwiedziny w miejskich Gildiach Magów.
Postanowiono natomiast zachować strefy wpływów na mapie przygody oraz rozbudowany model rozwoju herosów – w Might & Magic: Heroes VII nadal mamy wgląd we wszystkie drzewka umiejętności od samego początku zmagań i możemy planować ewolucję bohatera od początku do końca. Mapy przygody stały się bardziej otwarte, co przyczyniło się do położenia większego nacisku na aspekt eksploracyjny. W dodatku plansze zostały uatrakcyjnione dzięki większej rozmaitości form terenu oraz nowym interaktywnym elementom, dającym możliwość np. zużycia określonej ilości zasobów na wzniesienie mostu nad wąwozem. W miastach wprowadzono opcję mianowania gubernatora, wiążącą się z rozmaitymi korzyściami, oraz wykluczające się wzajemnie konstrukcje w schemacie rozbudowy. Z tą ostatnią innowacją wiąże się zwiększenie liczby jednostek z siedmiu do ośmiu na frakcję (w każdym mieście są dwa warianty istot najwyższego poziomu do wyboru). Trzeba też wspomnieć o urozmaiceniu form pól bitew oraz wprowadzeniu w starciach dużych premii za ataki z boku i od tyłu, co przełożyło się na pogłębienie warstwy taktycznej gry.
Kwestie techniczne
Might & Magic: Heroes VII opracowano na silniku Unreal Engine 3. Pod względem szczegółowości grafiki produkcja nie oddaliła się zanadto od swojej poprzedniczki, ale dzięki wzbogaceniu palety efektów i urozmaiceniu map mnogością nowych obiektów, tytuł może być nieco przyjemniejszy dla oka niż Heroes VI.
Warto też wspomnieć, że strategia studia Limbic została wzbogacona o dość zaawansowany edytor map. Można tworzyć dzięki niemu własne scenariusze, również z oskryptowanymi wydarzeniami i innymi nietuzinkowymi rozwiązaniami.
Ostatnia modyfikacja 28 września 2015
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna / gorące krzesło Liczba graczy: 1-8
Ocena użytkowników: 7,4 / 10 na podstawie 1616 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.6 / 10 na podstawie 979 głosów czytelników.
Might & Magic: Heroes VII cena w dniu premiery: 149,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5 660 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5850 lub lepsza
- Windows 7(SP1)/8/8.1 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5 2400 3.1 GHz/AMD FX-6100 3.3 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670/Radeon HD 7870 lub lepsza
- Windows 7(SP1)/8/8.1 64-bit