Multimassive hack’n’slash. Nie tylko Diablo III i Path of Exile - na jakie gry hack and slash warto czekać w tym roku?
Spis treści
Multimassive hack’n’slash
Na koniec krótko omówimy dwa tytuły, które będąc hack’n’slashami wprowadzają do rozgrywki także element MMO. Mowa o Lineage Eternal: Twilight Resistance oraz Marvel Heroes.
Lineage Eternal: Twilight Resistance
O nowej odsłonie szalenie popularnej serii Lineage trudno powiedzieć coś pewnego. Tytuł zapowiedziany został jeszcze w 2011 roku, wtedy też mogliśmy zobaczyć pierwszy materiał filmowy, prezentujący ciekawą i dynamiczną rozgrywkę w stylu hack and slash, będącą swego rodzaju nowością w serii. Oprawa graficzna przypominała Diablo III, a i dzisiaj, po trzech latach, robi niezłe wrażenie. Tym jednak, co najbardziej intrygowało, była mechanika walki z ciekawym systemem „drag and hold”, będącym nowością na tle konkurencyjnych produkcji. Czy jednak tytuł w ogóle się ukaże? Na razie zapowiedziano premierę na rok 2014, choć niezbyt często aktualizowana strona sprawia raczej pesymistyczne wrażenie. Wydaje się, że winny jest po prostu dział marketingu NCsoft, wątpliwości jednak pozostają.
Marvel Heroes - superbohaterowie nie tacy super?
Gra Marvel Heroes zadebiutowała w czerwcu 2013 roku, szybko jednak okazało się, że tytuł nie wywołał w branży trzęsienia ziemi. Ładnie wykonany, niewątpliwie trafił do fanów kolorowego, marvelowskiego uniwersum. Niestety zdobył niechlubną opinię pay-to-win, gdyż – poza startowymi postaciami – następne, w tym te najbardziej znane, były trudne do uzyskania, więc najlepiej było je po prostu kupić. Twórcy wysłuchali jednak krytyki i zmienili ten model – ze zwykłych przeciwników wypadają Eternity Splinters będące specjalną walutą, za którą można kupować dodatkowych bohaterów. Także lista herosów, którymi dysponują początkujący gracze, ulegała rozszerzeniu, a wśród dostępnych znalazł się m.in. popularny Kapitan Ameryka. Produkcja ciągle jest też rozwijana, pod koniec lutego doszedł np. nowy bohater – Moon Knight.
Niestety, osobiście nie mogę się przekonać do tego komiksowego hack and slasha. Może winny temu jest fakt, że nie jestem wielkim fanem Marvela. Z przykrością patrzę także na zaproponowany system płatności – przy standardzie, jaki narzuciło Path of Exlie, gra autentycznie darmowa, nie przemawia za superherosami fakt, że za treść i bohaterów w Marvel Heroes trzeba płacić. Niezbyt satysfakcjonujący jest dla mnie również mechanizm walki: męczy duże podobieństwo postaci, które w grze MMO powoduje, że bardzo łatwo spotkać trzech takich samych Hulków tłukących miniony identycznymi umiejętnościami. W tym względzie lepiej postąpili twórcy DC Universe Online, w której to produkcji rozpoczynamy grę zupełnie nowym superbohaterem. Wszystkie te wady jednak można by uznać za drugorzędne, gdyby gra miała jakiś przyciągający element – a mam wrażenie, że tego jej właśnie brak.