autor: Radosław Wasik
DotA. Najważniejsze mody, które NA ZAWSZE zmieniły gry
Spis treści
DotA
W SKRÓCIE
Modyfikacja do Warcrafta 3, która rozpoczęła modę na gry z gatunku MOBA.
Niesamowita popularność League of Legends sprawiła, że kilka znanych firm też chciało mieć swoją grę typu MOBA – dzięki temu na rynku pojawiło się Heroes of the Storm czy The Witcher Battle Arena. Nikomu nie udało się jednak choćby zbliżyć do wyników uzyskiwanych przez LoL-a – każdego dnia gra w niego nawet 8 milionów osób. I choć produkcja Riot Games w ogromnym stopniu wpłynęła na całą branżę, prekursorem tytułów MOBA jest modyfikacja do Warcrafta 3 o nazwie Defense of the Ancients. Warto dodać, że mod ten mocno bazował na Aeon of Strife, scenariuszu do StarCrafta.
REKORDOWE NAGRODY
The International, czyli mistrzostwa świata rozgrywane w grze DotA 2, rokrocznie biją rekordy wysokości puli nagród. W roku 2019 wyniosła ona ponad 34 milionów dolarów – najlepsi zawodnicy raczej nie narzekają na zarobki.
Gracze ciepło przyjęli z pozoru nieskomplikowane zasady rozgrywki – ot, dwie pięcioosobowe drużyny starają się zniszczyć bazę wroga, przy okazji broniąc swoich fortyfikacji. Wymagana jest tu jednak ścisła współpraca i komunikacja z zespołem, co oznacza potencjał e-sportowy. Stale rozwijany mod szturmem podbił komputery na całym świecie – jego rozpoznawalność potwierdza piosenka Basshuntera. Gdyby nie DotA, prawdopodobnie nie mielibyśmy okazji pograć w LoL-a, a już na pewno nie w komercyjną kontynuację modyfikacji w postaci gry DotA 2.