9. Ascent: Infinite Realm. Najciekawiej zapowiadające się gry MMORPG
Spis treści
9. Ascent: Infinite Realm
- Producent: Bluehole Studios
- Wydawca: Kakao Games (Black Desert Online)
- Model biznesowy: buy-to-play
- System walki: TAB-target i non-target
- Przewidywana data premiery: 2019–2020
Bluehole Studios powinno być wszystkim dobrze znane. Nie z powodu gry TERA Online, ale za sprawą PUBG, które osiągnęło zdecydowanie większy sukces niż wspomniane MMORPG. Niemniej nie zapominajmy też o tym pierwszym tytule, bowiem to on postarał się wprowadzić do gatunku nowy, nontargetowy system walki. Gdyby pozostałe obietnice twórców (jak np. system polityki) zostały spełnione, być może byłby to hit, a tak o grze TERA Online raczej dziś nie wspomina się zbyt często.
Między innym z tego właśnie powodu Ascent: Infinite Realm budziło spore nadzieje. Wielu oczekiwało, że Bluehole wyciągnęło wnioski i przy kolejnym podejściu zrobi znacznie lepsze MMO. Po pierwszych testach beta uznano jednak, że produkt nie spełnia oczekiwań ani Europejczyków, ani Azjatów, i tymczasowo wstrzymano się z jego publikacją. Nie wiadomo, kiedy i w jakiej formie powróci, ale pozostaje trzymać kciuki, bo pozycja ta może wnieść sporo świeżości do gatunku. Dlaczego?
Zacznijmy od steampunkowego świata fantasy, będącego miejscem akcji Ascent: Infinite Realm. Nie zabraknie w nim magii i smoków, ale też plecaków rakietowych czy latających statków.
Teraz wyobraźcie sobie podniebne abordaże, gildyjne machiny powietrzne, obronę zamków czy latanie małymi fregatami. Ma to być jedynie część rozgrywki, bowiem oprócz tego użyjemy naziemnych pojazdów do eksploracji i misji kooperacyjnych. Spore znaczenie będą mieć również walki „realm vs. realm”, możliwość modyfikowania naszych umiejętności czy tworzenie własnych questów.
Finalnie nie wiadomo, jaką ścieżką podąży Bluehole przy tworzeniu Ascent: Infinite Realm. Deweloper zapowiedział, że grę po testach czekają gruntowne zmiany. Dzięki PUBG firma ma jednak dość środków, żebyśmy nie musieli bać się o jej przyszłość.