Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 16 września 2018, 11:30

5. Pantheon: Rise of the Fallen. Najciekawiej zapowiadające się gry MMORPG

Spis treści

5. Pantheon: Rise of the Fallen

  1. Producent: Visionary Realms
  2. Wydawca: Visionary Realms
  3. Model biznesowy: pay-to-play lub buy-to-play – decyzja jeszcze nie zapadła, pierwszych 5–10 poziomów ma być darmowych
  4. System walki: action combat
  5. Przewidywana data premiery: 2019

Coraz więcej wyg powraca do gatunku MMORPG. Przykładowo przy Pantheon: Rise of the Fallen pracuje Brad McQuaid, człowiek, który w dużej mierze odpowiadał za pierwszego Everquesta i Vanguarda: Saga of Heroes. Najnowszy projekt skierowany jest do wymagających graczy, ceniących hardcore’owe podejście do tematu.

Ekipa Visionary Realms zapewnia, że samotne wilki także znajdą tutaj coś dla siebie, ale większość zawartości ma być jednak skierowana do grup. Nawet zwykły potwór w lesie może okazać się przeciwnikiem, którego sami nie pokonamy. W ten sposób twórcy chcą zachęcić nas do kooperacji oraz budowania więzi z zespołem. Gra została tak skonstruowana, by każda kraina była sporym wyzwaniem dla graczy, wymagającym kolektywnego wysiłku.

PvE oznacza „player versus environment”, czyli „gracz kontra środowisko”. Twórcy postanowili potraktować to dosłownie i w tej grze mamy walczyć nie tylko z przeciwnikami, sterowanymi przez SI, ale także z różnymi, zależnymi od lokacji zagrożeniami. To mogą być ekstremalne temperatury, nieprzenikniony mrok czy wędrujące po planszy tornada.

Na deser napomknę o dwunastu klasach postaci oraz dziewięciu rasach (dość standardowych dla fantasy, ale z kilkoma ciekawymi urozmaiceniami). Nie sposób też nie wspomnieć o możliwości posłania naszego bohatera na emeryturę. W takiej sytuacji możemy grać dalej potomkiem naszej postaci, który odziedziczy część statystyk i umiejętności.

Rzeczą, na którą warto z kolei zwrócić uwagę, jest sytuacyjny ekwipunek. Zamiast standardowo biegać z jednym i tym samym wyposażeniem będziemy musieli odpowiednio dobierać przedmioty tak do przeciwnika, jak i otoczenia. Oczywiście w teorii brzmi to świetnie – przekonamy się, czy w praktyce taka mechanika znajdzie zastosowanie.

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w MMORPG?

Gram regularnie
21,8%
Czasem mi się zdarza
27%
Nie, nie grałem od lat
41,3%
Nigdy nie grałem w MMORPG
9,9%
Zobacz inne ankiety
Mobilne gry MMORPG, w które da się grać bez bankructwa
Mobilne gry MMORPG, w które da się grać bez bankructwa

Na PC-towym rynku gier MMORPG trwa posucha, ale za to produkcje mobilne są rozkwicie. Na tyle, że jest w czym wybierać! Przyjrzeliśmy się im i wybraliśmy takie, przez które nie zbankrutujecie.

Gry MMO 2019 roku, na które warto czekać
Gry MMO 2019 roku, na które warto czekać

Czego możemy spodziewać się po sieciowych grach w 2019 roku? Jak się okazuje, gatunek MMO, który wydaje się mieć najlepsze czasy za sobą, wcale nie składa broni. W tym roku powinniśmy dostać aż kilkanaście mocnych propozycji.

Najważniejsze gry RPG 2019 roku – czy to będzie dobry rok?
Najważniejsze gry RPG 2019 roku – czy to będzie dobry rok?

2019 zapowiada się na interesujący rok. Choć najwięksi tytani gatunku zastygli w przyczajeniu i najprawdopodobniej zaatakują później, to jednak nadciąga kilka wielkich tytułów – a przy okazji zrobiło się więcej miejsca dla produkcji niezależnych.