Soulcalibur VI. Bijatyki 2018 roku – nie tylko Soulcalibur VI
Spis treści
Soulcalibur VI
Data premiery: 2018; platformy: PC, PS4, XONE
Soulcalibur V narobił takiego zamieszania w fabule cyklu, że producenci odpuścili sobie odkręcanie dwudziestoletniego przeskoku w czasie i wywalenie większości lubianych postaci. Zamiast tego historia cofa się do czasów pierwszego Soulcalibura i rozbudowuje znaną nam opowieść o nowe wątki.
Powróci większość starych znajomych – na razie potwierdzono Mitsurugiego, Sophitię, Nightmare’a, Xianghue i Kilika oraz debiutanta Groha, a ekran wyboru postaci sugeruje, że w sumie do naszej dyspozycji oddanych zostanie dwudziestu wojowników. Rozgrywka wciąż opierać się będzie na walkach z użyciem broni białej, ale zyska na efektowności. Dla amatorów przygotowano znacznie łatwiejszy system blokowania ataków, dzięki któremu bardziej doświadczeni gracze nie zrobią z nich sita… tak szybko jak zazwyczaj.
BlazBlue Cross Tag Battle
Data premiery: maj 2018; platformy: PC, PS4
Spin-off serii BlazBlue pozwoli na starcia między postaciami z czterech różnych marek: stworzonych przez Arc System Works (które to studio pracuje również nad Cross Tag Battle) grach BlazBlue oraz Persona 4 Arena, bijatyki innego studia Under Night In-Birth oraz popularnej serii anime RWBY. Produkcja wykorzysta mechaniki ze wspomnianych trzech mordobić, choć zmodyfikuje je w taki sposób, by współgrały ze sobą w nowym tytule.
Autorzy dodadzą też coś od siebie – pojedynki toczone będą w dwuosobowych zespołach wzorem serii Marvel vs. Capcom czy Tekken Tag Tournament. Niestety, cieniem na tych atrakcjach kładzie się model dystrybucyjny – ujawniono, że z 40 planowanych postaci aż połowa udostępniona zostanie w płatnych DLC.