Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 2 lutego 2018, 15:00

Omen of Sorrow. Bijatyki 2018 roku – nie tylko Soulcalibur VI

Spis treści

Omen of Sorrow

Data premiery: czerwiec 2018; platformy: PC, PS4, XOne

Debiutancka produkcja studia AOne Games kusi przede wszystkim mroczną, przypominającą serię Mortal Kombat stylistyką i interesującymi postaciami – akcja tego tytułu toczy się w ponurej, osiemnastowiecznej Europie, a dwanaścioro dostępnych wojowników i wojowniczek stworzono w oparciu o mity, legendy i horrory. Zagramy więc m.in. sukubem, wilkołakiem, potworem doktora Frankensteina czy nawet Drakulą we własnej osobie.

Fight of Gods

Data premiery: 2018; platformy: PC

Kontrowersyjne Fight of Gods jeszcze nawet nie doczekało się pełnej wersji, a już ma na koncie niebagatelne osiągnięcie – doprowadziło do tymczasowego zablokowania dostępu do Steama w Malezji. Nie wszystkie rządy przymknęły oko na pomysł gry komputerowej, w której bogowie różnych wyznań (i Święty Mikołaj) toczą ze sobą brutalne walki… Oprócz wzbudzającego wiele emocji doboru postaci tytuł niestety nie oferuje póki co wiele więcej i przed jego twórcami długa praca, jeśli chcą, by ich grę zapamiętano także za jakość, a nie jedynie za pomysł.

Złote czasy?

Dwanaście bijatyk w ciągu roku – takiego dobrobytu gatunkowego nie mieliśmy od lat. Produkcjom wysokobudżetowym, jak Dragon Ball FighterZ czy Soulcalibur VI, towarzyszy całkiem pokaźna oferta mniejszych studiów, które mają ambicje i apetyt na duży sukces. Jest z czego wybierać i gdyby nawet połowa z tych gier miała okazać się rozczarowaniem – wciąż pozostaniemy z większą liczbą solidnych mordobić niż to, co otrzymaliśmy w ciągu ostatnich lat.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót
Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót

Choć bijatyki radzą sobie ostatnimi czasy całkiem nieźle, to do złotych czasów czy wyników najpopularniejszych gier wciąż im daleko. Dlaczego dawniej jeden z najpopularniejszych gatunków gier dziś walczy o to, by wyjść z niszy?

Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15 serii bijatyk
Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15 serii bijatyk

Cztery bijatyki z uznanych serii debiutujące na rynku w ciągu jednego miesiąca – takiego dobrobytu nie mieliśmy w gatunku od dawna. Z tej okazji sprawdziliśmy, w jakich grach najbardziej lubimy w redakcji prać się po twarzach.