Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 2 lutego 2018, 15:00

Blade Strangers. Bijatyki 2018 roku – nie tylko Soulcalibur VI

Spis treści

Blade Strangers

Data premiery: marzec 2018; platformy: PC, PS4, Switch

I jeszcze jeden crossover, tym razem zderzający ze sobą wojowników i wojowniczki z platformówek Cave Story i Umihara Kawase oraz gry akcji Code of Princess. System walki zainspirowany został cyklem Super Smash Bros., dzięki czemu grę cechować ma niski próg wejścia.

Do wyboru otrzymamy, niestety, jedynie dziesiątkę postaci, choć w zamian tytuł zaoferuje sporo trybów rozgrywki – w tym fabularny oraz specjalne misje. Produkcja cechuje się całkiem przyjemną dla oka, kolorową warstwą wizualną – dwuwymiarowe postacie walczą na tle trójwymiarowych lokacji.

Fantasy Strike

Data premiery: 2018; platformy: PC, PS4

Prosta, choć przyjemna trójwymiarowa grafika Fantasy Strike skrywa produkcję, której autorzy całą mechanikę stworzyli w myśl zasady „łatwa do grania, trudna do mistrzowskiego opanowania”. Sposoby wyprowadzania uderzeń zostały maksymalnie uproszczone, dzięki czemu superataki wykonujemy pojedynczymi przyciskami, a listy ciosów poszczególnych wojowników mieszczą się na jednym ekranie. Jednocześnie tytuł ma zawierać sporo bardziej zaawansowanych mechanik wymagających taktycznego podejścia – takich jak pułapki, kontry czy rzuty.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót
Dlaczego już nie gramy w bijatyki? Sukces, upadek i powolny powrót

Choć bijatyki radzą sobie ostatnimi czasy całkiem nieźle, to do złotych czasów czy wyników najpopularniejszych gier wciąż im daleko. Dlaczego dawniej jeden z najpopularniejszych gatunków gier dziś walczy o to, by wyjść z niszy?

Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15 serii bijatyk
Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15 serii bijatyk

Cztery bijatyki z uznanych serii debiutujące na rynku w ciągu jednego miesiąca – takiego dobrobytu nie mieliśmy w gatunku od dawna. Z tej okazji sprawdziliśmy, w jakich grach najbardziej lubimy w redakcji prać się po twarzach.