Sleeping Dogs. Gry podobne do GTA – 8 pretendentów do tronu
Spis treści
Sleeping Dogs

INFORMACJE:
- Data premiery: 14 sierpnia 2012
- Platformy: PC, PS4, XOne, PS3, X360
- Producent: United Front Games
- Ocena w naszej recenzji: 9/10
Sleeping Dogs powstawało jako trzecia część cyklu True Crime, dopóki Activision nie zadecydowało o odcięciu się od tego projektu. Powstającą grę i jej twórców postanowiła wesprzeć firma Square Enix, dzięki czemu udało się dokończyć produkcję i wydać ją już pod zmienionym tytułem. I dobrze się stało, gdyż „Śpiące psy” okazały się jednym z największych konkurentów Grand Theft Auto w ostatnich latach.
Tytuł wyróżniał się już samą tematyką – produkcje gangsterskie najczęściej skupiają się na bandach terroryzujących miasta Ameryki, tymczasem w tym przypadku trafialiśmy do brutalnego świata triad Hongkongu. Nie byliśmy też tradycyjnym rzezimieszkiem, a tajnym agentem podszywającym się pod przestępcę. Scenariusz wykorzystywał tę sytuację do zaserwowania świetnej opowieści, a i w samej rozgrywce sprytnie zaimplementowano ów dualizm, sprawiając, że nasze działania stale wpływały pozytywnie bądź negatywnie na relacje z różnymi frakcjami.
Oprócz świetnej warstwy fabularnej i ciekawego systemu reputacji w Sleeping Dogs znalazło się miejsce na sporo rozbudowujących historię misji fabularnych i wiele aktywności dodatkowych. Jedynie warstwa wizualna nie robiła szczególnego wrażenia, nawet pomimo świetnie uchwyconego klimatu Hongkongu.

Wygórowane oczekiwania
Choć Sleeping Dogs sprzedało się całkiem nieźle jak na nową markę (1,5 mln egzemplarzy w ciągu półtora miesiąca od premiery), zbyt wysokie oczekiwania Square Enix sprawiły, że tytuł ostatecznie został uznany za porażkę finansową i prawdopodobnie dlatego wciąż nie doczekaliśmy się ewentualnego sequela. Nie była to jedyna produkcja, która mimo wielomilionowej sprzedaży nie zadowoliła japońskiego wydawcy – podobny los spotkał chociażby Tomb Raidera z 2013 roku (3,4 miliona w niecały miesiąc od premiery) i Hitmana: Absolution (3,6 miliona w cztery miesiące).