Vampyr. Gry czerwca – najciekawsze premiery i konkurs
Spis treści
Vampyr
Data premiery: 5 czerwca
- Gatunek: RPG akcji
- Platforma: PC, PS4, XOne
- Przybliżona cena: ok. 168 zł (PC), ok. 219 zł (PS4, XOne)
Vampyr to najambitniejszy do tej projekt studia DONTNOD Entertainment, twórców świetnej epizodycznej przygodówki Life Is Strange oraz zapadającej w pamięć, choć niestety trapionej wieloma bolączkami produkcji akcji Remember Me. Tym razem francuski zespół mierzy się z fabularnymi grami akcji, stawiając na ponury klimat gotyckiego horroru, nieugrzecznionych krwiopijców oraz symulację wirtualnego świata, na który nasze decyzje będą mieć olbrzymi wpływ.
Protagonistą gry jest Jonathan Reid, były chirurg wojskowy, który zamierzał nieść pomoc chorym w opanowanym przez zabójczą odmianę grypy Londynie. Los sprawia mu jednak nieprzyjemną niespodziankę, w efekcie której z potencjalnego zbawiciela staje się wielkim zagrożeniem – pewnego dnia bohater budzi się w masowym grobie i odkrywa w sobie nadprzyrodzone moce oraz narastające pragnienie picia ludzkiej krwi. Jonathan mimo wszystko spróbuje zachować swoje człowieczeństwo, co nie będzie łatwym zadaniem.
Bardzo istotnym elementem zabawy ma być decydowanie o tym, kogo zabijemy. Oszczędzanie każdego, kto stanie nam na drodze, raczej nie wchodzi w grę, gdyż tylko picie krwi da nam wystarczającą siłę, by móc mierzyć się z licznymi zagrożeniami. Dobór ofiar będzie mieć jednak olbrzymie znaczenie – jeśli na przykład zamordujemy lekarza, to przyczynimy się do szybkiego upadku dzielnicy, w której działał. Produkcja zapowiada się bardzo krwisto, choć obawy może budzić skala projektu, dalece przekraczająca dotychczasowe dokonania francuskiego zespołu deweloperskiego.
NASZE PRZEWIDYWANIA
To dla mnie jedna z najciekawiej wyglądających gier tego roku. Liczę na rewelacyjny klimat, niebanalną historię i dobre wykorzystanie dotychczasowego doświadczenia twórców. Life Is Strange to tytuł uznany i lubiany. Z kolei Remember Me pozostanie dla mnie jednym z najlepszych mocnych średniaków ostatnich lat, na tyle ciekawym, bym go miło wspominał. Oby Vampyr okazał się godny mojego i Waszego czasu, bo są po temu wszelkie przesłanki.
Filip „fsm” Grabski
Są takie gry, które mimo problemów technicznych i pewnych ograniczeń potrafią skraść serce. Mam przeczucie, że właśnie takim tytułem będzie Vampyr – produkcja z oczywistymi minusami, ale z toną grywalności i niepowtarzalnym klimatem. Liczę na mroczną opowieść ze sporą nieliniowością i ciekawie przedstawionymi postaciami.
Nie mogę się doczekać, żeby wbić kły w tę produkcję i przeprowadzić pełnokrwisty wywiad z Vampyrem!
Grzegorz „Alban3k” Misztal
DONTNOD porwało się na rzecz niemałą. Stworzyć RPG, w którym możliwości bohatera i poziom trudności zależą bezpośrednio od naszej moralności, natomiast historia może teoretycznie potoczyć się na setki różnych sposobów, zależnie od tego, z których Bogu ducha winnych mieszkańców Londynu wyssiemy krew, a których oszczędzimy... Brzmi ambitnie, nie? Boję się, czy nie nazbyt ambitnie jak na możliwości studia, które świetne historie, owszem, opowiadać potrafi (Life Is Strange jest aż nadto wystarczającym dowodem), ale nie nabrało jeszcze wielkiej wprawy w obudowywaniu ich złożoną mechaniką. No i raczej nie operuje dostatecznym budżetem, by wzbogacić fabułę należycie „filmową” warstwą wizualną – a po trzecioosobowym action RPG jednak oczekiwałoby się takowej. Na szczęście już za parę dni stanie się jasne, co za ziółko z tego Vampyra.
Krzysztof „Draug” Mysiak
Niczego nie oczekuję po tej grze, nie śledzę zapowiedzi, więc mam nadzieję, że zaskoczy mnie niezłą fabułą i wspaniałą atmosferą – przeniesie z powrotem do czasów, gdy w filmach o wampirach rządził Dracula Coppoli, a nie saga Zmierzch... nie Coppoli.
Dariusz „DM” Matusiak