Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 24 marca 2020, 17:33

3A - jak można utrudnić graczowi podjęcie decyzji?. Wybory moralne w grach pod lupą

Spis treści

3A - jak można utrudnić graczowi podjęcie decyzji?

Oczywiście twórcy gier zdają sobie sprawę, że prosta decyzja nikogo nie zachwyci, nie będziemy trzy tygodnie później wracać myślami do gry, która dała nam wybór: okraść staruszkę czy zostawić ją w spokoju. Rzecz jasna, że zostawimy ją w spokoju, tak samo jak wszystkie inne staruszki, które spotykamy codziennie w tramwaju. Nikim to nie wstrząśnie.

Każdy wybór robi się trudniejszy, kiedy sytuacja jest trudna. - Czy twój głos ma znaczenie? Wybory moralne w grach pod lupą - dokument - 2020-05-04
Każdy wybór robi się trudniejszy, kiedy sytuacja jest trudna.

A jeśli staruszka ma jedzenie? A jeśli w domu czeka na nas głodny chory towarzysz? A jeśli wokół trwa wojna i nigdzie nie da się niczego kupić? Tą drogą poszło cyfrowe This War of Mine (a w ślad za nim jego planszowa wersja; czytaliście już o niej, o ile podjęliście właściwą decyzję).

Zostało jeszcze 70% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marcin Strzyżewski

Marcin Strzyżewski

W GRYOnline.pl zaczynał w dziale publicystyki, później był kierownikiem działu technologii, co obejmowało zarówno newsy oraz publicystykę, jak i kanał tvtech. Wcześniej pracował w wielu miejscach, m.in. w redakcji portalu Onet. Z wykształcenia rusycysta. Od lat planuje, żeby wrócić do nurkowania, ale na razie jest zajęty głównie psem, królikiem i kanałem youtube’owym, na którym opowiada o krajach byłego ZSRR.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Wagonik wyrwał się spod kontroli i pędzi po torach. Do szyn przed nim przywiązano pięciu ludzi. Ale możesz przestawić zwrotnicę i skierować wagonik na drugi tor, gdzie leży jeden człowiek. Co robisz?

36,7%
Nie przestawiam zwrotnicy
63,3%
Przestawiam zwrotnicę
Zobacz inne ankiety
11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo
11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo

Jakie frakcje najmocniej zapadły nam w pamięć i dlaczego? Opisujemy najbardziej wyraziste stronnictwa z gier wideo, a przy okazji nasze redakcyjne grono dzieli się swoimi wspomnieniami i doświadczeniami z nimi związanymi.

Systemy moralne w grach, które najbardziej zapadły mi w pamięć
Systemy moralne w grach, które najbardziej zapadły mi w pamięć

Moralność jest jak… broda – każdy ma własną. Systemy przedstawiające ją w grach wideo także są różne. Nie wszystkie da się jednak nazwać ciekawymi. O tych wartych zapamiętania za chwilę przeczytacie.

Świetna fabuła… jak na grę – dlaczego tyle wybaczamy scenariuszom gier?
Świetna fabuła… jak na grę – dlaczego tyle wybaczamy scenariuszom gier?

Wiele z najlepszych historii opowiadanych przez gry jako filmy czy seriale potraktowane zostałyby jak produkcje klasy B. My jednak traktujemy kalki Indiany Jonesa czy sztampowych książek fantasy jak największe fabularne objawienia naszych czasów.