3A - jak można utrudnić graczowi podjęcie decyzji?. Wybory moralne w grach pod lupą
Spis treści
3A - jak można utrudnić graczowi podjęcie decyzji?
Oczywiście twórcy gier zdają sobie sprawę, że prosta decyzja nikogo nie zachwyci, nie będziemy trzy tygodnie później wracać myślami do gry, która dała nam wybór: okraść staruszkę czy zostawić ją w spokoju. Rzecz jasna, że zostawimy ją w spokoju, tak samo jak wszystkie inne staruszki, które spotykamy codziennie w tramwaju. Nikim to nie wstrząśnie.
A jeśli staruszka ma jedzenie? A jeśli w domu czeka na nas głodny chory towarzysz? A jeśli wokół trwa wojna i nigdzie nie da się niczego kupić? Tą drogą poszło cyfrowe This War of Mine (a w ślad za nim jego planszowa wersja; czytaliście już o niej, o ile podjęliście właściwą decyzję).
Zostało jeszcze 70% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie