Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Publicystyka

Publicystyka 24 grudnia 2020, 14:30

autor: Karol Laska

Niespodziewane odniesienia do X muzy. Polujemy na easter eggi w Cyberpunku 2077

Spis treści

Niespodziewane odniesienia do X muzy

Terminator 2 – pościg

Źródło: własne

W samym centrum Santo Domingo, w Arroyo (fani Fallouta lubią to), na obwałowanej drodze odpływowej leżą kolejne tajemnicze trupy. Martwy człowiek, zniszczony robot i ogromna ciężarówka – bez znajomości kontekstu trochę trudno się w tym połapać.

Jest to jednak kolejne miłe nawiązanie twórców, tym razem do drugiej części Terminatora, a konkretnie do popularnej sceny pościgu z udziałem T-800, T-1000 oraz Johna Connora. W filmie skończyła się ona raczej szczęśliwie, bo spektakularnym wybuchem pojazdu z antagonistą na pokładzie. CD Projekt RED postanowił jednak zabawić się w przedstawienie alternatywnej wersji wydarzeń. Ciężarówka ma się bowiem naprawdę nieźle, czego nie da się powiedzieć o naszych dzielnych bohaterach, którzy gryzą glebę. Przynajmniej można ich ogołocić z nie najgorszej broni.

Lśnienie – pokój 237

Źródło: SargeThePlayer, YouTube

Pamiętacie pokój 237 z Lśnienia Stanleya Kubricka? Jest on raczej kojarzony z makabrą i grozą, bowiem stanowił miejsce, w którym młodzi chłopcy byli kuszeni i uwodzeni przez demoniczną starszą kobietę przebywającą w łazience. Nic przyjemnego, to na pewno. Już na początku Cyberpunka przy wspólnej misji z Jackiem o nazwie „Ostatnia taka robota” musimy przebić się przez mieszkanie o numerze 1237 (pełne gangsterów), aby uratować kobietę, którą znajdujemy w... wannie. I spokojnie, jest ona niegroźna w przeciwieństwie do tej z filmu Kubricka – trudno jednak nie połączyć kropek i nie zauważyć, jak twórcy zabawili się oczekiwaniami graczy.

Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak oceniasz Cyberpunka 2077?

Jest świetną grą, nie przeszkadzają mi błędy!
69,1%
Jest nieźle, błędy do zniesienia.
4,9%
Średnio, fabuła nie broni błędów.
13,1%
Jest źle, nie na to się pisałam/pisałem :(
4,2%
Porażka :(
8,7%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Paweł Sasko mówi nam o najtrudniejszym queście w Wiedźminie 3 i co zmieniłby w Cyberpunku 2077
Paweł Sasko mówi nam o najtrudniejszym queście w Wiedźminie 3 i co zmieniłby w Cyberpunku 2077

Jakie zadania z Wiedźmina 3 sprawiły CDPR najwięcej trudności? Jaki jest największych grzech Cyberpunka 2077? I jak tworzyć naturalne dialogi w grach? Na te i parę innych pytań odpowiedział nam Paweł Sasko podczas Digital Dragons 2023.

Inspiracja czy plagiat? 9 razy, kiedy twórcy gier mieli problemy z prawem autorskim
Inspiracja czy plagiat? 9 razy, kiedy twórcy gier mieli problemy z prawem autorskim

Czy to możliwe, żeby dwóch różnych twórców niezależnie wymyśliło potwora w postaci silnika lotniczego z nogami? W tych dziewięciu przypadkach pojawiły się wątpliwości fanów i poważne oskarżenia o plagiat.

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.