Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Publicystyka

Publicystyka 24 grudnia 2020, 14:30

autor: Karol Laska

Duuużo gier. Polujemy na easter eggi w Cyberpunku 2077

Spis treści

Duuużo gier

Portal – głos GLaDOS

Źródło: własne

Jednym z bardziej nieprzewidywalnych zadań w grze jest złapanie siedmiu zbiegłych taksówek, będących odłamami osobowości wysoko rozwiniętej sztucznej inteligencji o imieniu Delamain. Każda z nich odznacza się jakąś inną dominującą cechą charakteru, choć wszystkie cierpią na poważne psychiczne problemy. W Pacifice, w Coastview, natrafimy na przykład na taki samochód, który nieustannie nam grozi i kwestionuje nasze bohaterstwo, by następnie zwabić nas w sam środek morderczej strzelaniny.

Warto zwrócić uwagę na głos owego robota w formie pojazdu, bo jest aż za bardzo podobny do tego, którym w serii Portal przemawiała GLaDOS. Co prawda można by mieć jeszcze jakieś wątpliwości co do tożsamości owego samochodu, gdyby nie to, że w pewnym momencie wypowiada on znane zdanie z pierwszej części Portala: „I’m going to kill you and all the cake is gone” („Zabiję cię, a ciasta nie ma”). Ta wersja Delamaina może i nie należy do przyjemniaczków, ale z pewnością wywoła uśmiech na twarzy każdego fana wspomnianej gry logicznej autorstwa Valve. Dodajmy przy tym, że CD Projekt RED nie poszedł na łatwiznę, a posunął się tak daleko, iż zatrudnił Ellen McLain, aktorkę, która użyczyła głosu GLaDOS w Portalu.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak oceniasz Cyberpunka 2077?

Jest świetną grą, nie przeszkadzają mi błędy!
69,1%
Jest nieźle, błędy do zniesienia.
4,9%
Średnio, fabuła nie broni błędów.
13,1%
Jest źle, nie na to się pisałam/pisałem :(
4,2%
Porażka :(
8,7%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Paweł Sasko mówi nam o najtrudniejszym queście w Wiedźminie 3 i co zmieniłby w Cyberpunku 2077
Paweł Sasko mówi nam o najtrudniejszym queście w Wiedźminie 3 i co zmieniłby w Cyberpunku 2077

Jakie zadania z Wiedźmina 3 sprawiły CDPR najwięcej trudności? Jaki jest największych grzech Cyberpunka 2077? I jak tworzyć naturalne dialogi w grach? Na te i parę innych pytań odpowiedział nam Paweł Sasko podczas Digital Dragons 2023.

Inspiracja czy plagiat? 9 razy, kiedy twórcy gier mieli problemy z prawem autorskim
Inspiracja czy plagiat? 9 razy, kiedy twórcy gier mieli problemy z prawem autorskim

Czy to możliwe, żeby dwóch różnych twórców niezależnie wymyśliło potwora w postaci silnika lotniczego z nogami? W tych dziewięciu przypadkach pojawiły się wątpliwości fanów i poważne oskarżenia o plagiat.

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.