Spawny – Quake. 9 wrogów z gier lat 90., których pamiętamy do dziś
Spis treści
Spawny – Quake
- Gatunek: FPS
- Rok premiery: 1996
- Producent: id Software
Czym były spawny?
Quake wprowadził do gatunku strzelanek FPP w pełni trójwymiarowe modele przeciwników, które w końcu składały się z wielokątów, a nie płaskich sprite’ów. Jednym z monstrów quake’owego lore’u był spawn, zwany też tarbaby. To bezkształtna, niebieska „klucha” z malutkimi oczodołami, a wyjątkowa abstrakcyjność jej formy sprawiła, że spawna uznano za twór, w którym najbardziej czuć inspirację Lovecraftem. Spawny uwielbiały czaić się w ciemnych zakamarkach, by stamtąd błyskawicznie atakować ofiarę, a jeszcze bardziej śmiercionośne bywały w grupie.
Za co zapamiętaliśmy starcia z nimi?
Spawn został uznany nie tylko za jedno z najbardziej podłych stworzeń w Quake’u, ale i ogólnie w całym panteonie wirtualnych przeciwników w grach komputerowych. Nawet autorzy gry byli świadomi tego, jakiego potwora nieopatrznie stworzyli, dlatego umieścili go tylko w jednym – czwartym – epizodzie. Atak spawna polegał na wystrzeliwaniu się w kierunku gracza, odbijając o inne elementy otoczenia, by docelowo trafić w swoją ofiarę. Już samo owo doskakiwanie bywało zabójcze, ale spawny miały ponadto dodatkową zdolność eksplodowania po śmierci. To sprawiało, że nawet celny strzał z shotguna i zabicie maszkary było krokiem iście samobójczym, jeśli nie miało się na sobie pancerza. Każde spotkanie z nimi oznaczało mocno nierówną walkę i koszmar, który jeszcze długo do nas wracał.
Zostało jeszcze 46% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie