Illusion weavery – Diablo. 9 wrogów z gier lat 90., których pamiętamy do dziś
Spis treści
Illusion weavery – Diablo
- Gatunek: hack’n’slash z elementami RPG
- Rok premiery: 1996
- Producent: Blizzard Entertainment
Czym były illusion weavery?
Illusion weaver to jeden z najgorszych, najbardziej zabójczych przeciwników, jakich można było spotkać w Diablo. Paskudy te należały do grupy hiddens (z ang. ukrytych) i jedną z ich zdolności była tymczasowa niewidzialność – potrafiły zniknąć i odnawiać wtedy swoje punkty życia. Illusion weavery wyglądały dość „zwyczajnie” jak na piekielne monstra – to człekokształtne, bezpłciowe stwory o świecącej, jasnozielonej skórze i z wielkimi pazurami oraz zębiskami. Żyły na granicy dwóch światów, uciekając do krainy Ether, kiedy tylko trzeba było się uzdrowić. Zasłynęły jako niezwykle niebezpieczne nawet dla najbardziej doświadczonych graczy.
Za co zapamiętaliśmy starcia z nimi?
Illusion weavery zrujnowały mi grę!
Moja rozgrywka utknęła przez tych $@#%$ przeciwników. Stoją tam w sile 15 przy wejściu, więc kiedy wchodzę, wita mnie horda tych $@$%#$%. Nie mogę się ruszyć dalej niż mały kawałek, zanim te kreatury obskoczą mnie i zaklinują aż do zgonu. Moje jedyne wyjście to chyba zacząć wszystko od nowa.
Użytkownik Whitemaus – Diablo Reddit
Oprócz wspomnianego znikania i pojawiania się dopiero w momencie atakowania – co zwykle oznaczało dla gracza, że jest już za późno na reakcję – maszkary te były odporne na magię, ogień, a gdy znikały ponownie, nie mogły zostać trafione żadną bronią. Nawet gracze o wysokim levelu bywali szybko sprowadzani do parteru w poczuciu swojej bezsilności, gdy natrafiali na grupę illusion weaverów.