Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Blizzard Entertainment / Valve
i
Publicystyka 26 listopada 2022, 09:29

Skaza – The Lion King. 9 wrogów z gier lat 90., których pamiętamy do dziś

Spis treści

Skaza – The Lion King

  1. Gatunek: platformówka 2D
  2. Rok premiery: 1994
  3. Producent: Westwood Studios

Kim był Scar (Skaza)?

Skazy nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Król Lew to dziś klasyka bajek dla dzieci i dorosłych, a ich bohaterów zna chyba każdy. Skaza był negatywną postacią tej historii. Zawsze w cieniu swego dostojnego brata Mufasy i króla zwierząt, przez lata karmił swoją ambicję przejęcia władzy, co uczynił tuż po urodzinach Simby – kolejnej przeszkody na drodze do tronu. Z pomocą służalczych hien Skaza pozbył się Mufasy i zasiadł na tronie, zmieniając z czasem tętniącą życiem krainę w ponure pustkowie. Dopiero powrót dorosłego już Simby doprowadził do upadku rządów Skazy. Autorzy oryginału przy tworzeniu perfidnego brata Mufasy ponoć inspirowali się postaciami króla Klaudiusza z Hamleta Szekspira oraz Adolfa Hitlera.

Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość
Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość

Demony w Doomie, Mecha-Hitler w Wolfensteinie, ludzie w Goat Simulator – większość gier kompletnie nie kłopocze się, by stworzyć przeciwników, których będziemy traktować jak coś więcej niż żywy cel treningowy. Oto osiem wyjątków od tej reguły.

Najbardziej irytujący przeciwnicy w grach - 8 typów potworów, które doprowadzają nas do szału
Najbardziej irytujący przeciwnicy w grach - 8 typów potworów, które doprowadzają nas do szału

Walkom z bossami możemy dużo wybaczyć. Mniej cierpliwości mamy do licznych pomagierów, którzy często dysponują denerwującymi umiejętnościami. Oto 8 typów, które szczególnie zalazły nam za skórę.