Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Blizzard Entertainment / Valve
i
Publicystyka 26 listopada 2022, 09:29

Kadeshi – Homeworld. 9 wrogów z gier lat 90., których pamiętamy do dziś

Spis treści

Kadeshi – Homeworld

  1. Gatunek: strategia czasu rzeczywistego
  2. Rok premiery: 1999
  3. Producent: Relic Entertainment

Kim byli kadeshi?

Kadeshi byli jedną z ras w kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. Wcześniej znano ich jednak tylko jako Protectors of the Garden. Rozwijali się w izolacji, polując na statki przelatujące przez rejon Nebula. Z czasem stworzyli tam centrum kultu i swoją religię, dając przyjezdnym tylko dwie opcje – dołączenia do nich lub śmierci – nawet jeśli ceną za to było własne poświęcenie. Polowanie na inne statki stało się ich receptą na przeżycie – zdobywanie nowych zasobów bez ryzyka wyeksploatowania do końca swojego miejsca zamieszkania. Kadeshi zbudowali ogromną flotę okrętów przypominających szpikulce oraz specjalne urządzenia hamujące skok w nadprzestrzeń innym statkom, co uniemożliwiało im ucieczkę. Inną śmiercionośną bronią były małe myśliwce mogące całymi hordami otoczyć statek przeciwnika. Kadeshi wypracowali sobie opinię wielkich i siejących strach wojowników.

Zostało jeszcze 41% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość
Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość

Demony w Doomie, Mecha-Hitler w Wolfensteinie, ludzie w Goat Simulator – większość gier kompletnie nie kłopocze się, by stworzyć przeciwników, których będziemy traktować jak coś więcej niż żywy cel treningowy. Oto osiem wyjątków od tej reguły.

Najbardziej irytujący przeciwnicy w grach - 8 typów potworów, które doprowadzają nas do szału
Najbardziej irytujący przeciwnicy w grach - 8 typów potworów, które doprowadzają nas do szału

Walkom z bossami możemy dużo wybaczyć. Mniej cierpliwości mamy do licznych pomagierów, którzy często dysponują denerwującymi umiejętnościami. Oto 8 typów, które szczególnie zalazły nam za skórę.