GTA 1 – miszmasz pomysłów. 7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
Spis treści
GTA 1 – miszmasz pomysłów
- Data premiery: 27 października 1997
- Producent: DMA Design
- Gatunek: sandboksowa gra akcji 2D
Dziś tylko najstarsi weterani komputerowego grania pamiętają, że kultowa seria Grand Theft Auto zaczynała od dwuwymiarowej gry z miastem oglądanym pionowo z góry. A studio pracujące nad pierwszym GTA nie nazywało się jeszcze Rockstar North (tylko DMA Design) i powstało w Szkocji. Dość powiedzieć, że prace nad Grand Theft Auto szły jak po grudzie. W ekipie ciągle zderzały się kompletnie różne wizje tego, jaka to ma być gra. Co więcej, poszczególne elementy tworzone przez mniejsze zespoły zupełnie do siebie nie pasowały. Projektanci poziomów i mechanik rozgrywki robili swoje, a scenarzyści i twórcy misji swoje.
GTA było zlepkiem przypadkowych fragmentów, które składały się na bezsensowny miszmasz, a nie wciągający sandbox akcji. Szczególnie irytowało to wydawcę, BMG Interactive (późniejsze Rockstar Games), który nalegał na skasowanie projektu. Gary Penn – jeden z ówczesnych pracowników DMA – wspomina, że telekonferencje z BMG odbywały się co tydzień i za każdym razem głównym tematem był nakaz porzucenia projektu, czemu Szkoci stanowczo się przeciwstawiali. Mimo wszystko wciąż wierzyli, że może wyjść z tego coś naprawdę dobrego. I mieli rację! Gdyby nie ich konsekwencja i gdyby ulegli naciskom wydawcy, dziś moglibyśmy mieć świat gier bez GTA 5 i tego wielkiego oczekiwania na „szóstkę”
Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie