Call of Duty: World at War
Call of Duty: World at War - Final Fronts
Zrealizowana z rozmachem pierwszoosobowa strzelanina (FPS) w realiach II wojny światowej. Gra wyprodukowana została przez należące do koncernu Activision studio Treyarch.
producent: Treyarch wydawca: Activision Blizzard wydawca PL: Licomp Empirical Multimedia Strona oficjalna
Call of Duty: World at War jest kolejną częścią serii popularnych pierwszoosobowych strzelanin. W poprzednich grach z tego cyklu (za wyjątkiem Call of Duty 4: Modern Warfare) mieliśmy okazję zwiedzić normandzkie wsie i miasteczka, zasmakować życia czerwonoarmisty podczas walk o Stalingrad czy poczuć prażące słońce północnoafrykańskiej pustyni. W części piątej autorzy zmieniają teatry działań i przenoszą gracza w wilgotny klimat azjatyckiej dżungli oraz na front wschodni tuż przed zakończeniem wojny.
W pierwszym przypadku po jednej stronie znajdują się żołnierze amerykańscy i australijscy, po drugiej fanatycznie oddani Cesarzowi żołnierze japońscy. Ta wojna jest całkowicie inna od tej, która toczyła się na zachodzie Europy. Nieraz każda z wysepek stanowi istną fortecę z siecią podziemnych korytarzy, w których walczy się o każdy metr ziemi. Za każdym krzakiem może czaić się ukryte stanowisko karabinu maszynowego lub dobrze zamaskowany bunkier.
Autorzy nie zapomnieli także o Europie. Po raz kolejny gracz wciela się w czerwonoarmistę na froncie wschodnim. Już w pierwszej części serii mieliśmy okazję szturmować Reichstag, czyli budynek parlamentu w stolicy III Rzeszy, Berlinie. Autorzy powrócili do tematu końcowej fazy wojny, kiedy walki toczą się już na przedpolach, a także w późniejszej fazie w samym centrum miasta.
Za piątą część odpowiada ekipa Treyarch, a więc ci sami ludzie, którzy wcześniej przygotowali Call of Duty 2: Big Red One i Call of Duty 3. Podobnie, jak w przypadku tej ostatniej, w wieloosobowych potyczkach nie zabrakło wszelkiej maści pojazdów. Największy postęp dokonał się jednak w trybie kampanii, w którym po raz pierwszy w serii możemy stanąć ramię w ramię z żywymi kolegami. Za pośrednictwem Internetu wraz z trójką przyjaciół mamy możliwość przejścia całego wątku fabularnego.
Ostatnia modyfikacja 4 września 2008
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Nośnik: 1 DVD
Ocena użytkowników: 8,4 / 10 na podstawie 10428 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9 / 10 na podstawie 872 głosów czytelników.
Call of Duty: World at War cena w dniu premiery: 149,99 PLN
Klasyfikacja PEGI Call of Duty: World at War
Call of Duty: World at War Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 3 GHz
- 1 GB RAM
- karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza)
- 8 GB HDD
- Windows XP SP2/Vista
Xbox 360
- Wykorzystuje:
- Xbox Live
Nintendo Wii
- Wykorzystuje:
- Nintendo Wi-Fi Connection
Nintendo DS
- Wykorzystuje:
- Nintendo Wi-Fi Connection
PlayStation 2
- Wykorzystuje:
- karta pamięci 8 MB